uvádí...
20. kongres SAMOŠKA

Reference

Je to naplno využitý den, vždy něco nového.
Účastníci oceňují získané informace, přehled o novinkách dodavatelů a nové kontakty.

Kongresu jsem se zúčastnila již podruhé. Chtěla jsem osobně vidět Andreje Babiše a udělat si na něj názor, lákala mě přednáška Iva Tomana. Informace, které jsem očekávala, jsem dostala. Potěšilo mě, že mi zástupci Finanční správy ČR odpověděli na můj dotaz. Přínosem pro mě bylo seznámení s tím, jak přemýšlí mileniánové. Díky prezentaci jsem přišla na to, že se musím o tuto skupinu více zajímat. Možnosti, jak bych je mohla víc oslovit, určitě existují. Velkou radost mi udělal také rozhovor s Josefem Štíchou, který podobně jako já řeší problematiku malých obchůdků na vesnicích. I když s minimální tržbou, představují tyto obchody službu lidem. Dalším přínosem pro mě bylo po přednášce Iva Tomana rozhodnutí zúčastnit se jeho školení Jak vést malý kolektiv. Tím jsem vyřešila věc, která mě dlouho trápila. Když to shrnu a podtrhnu, prožila jsem dva dny plné užitečných informací. Účast na kongresu bych všem obchodníkům ze srdce doporučila. Je potřeba opustit každodenní rutinu, otevřít se novým informacím a podívat se na své pracovní starosti z jiného pohledu!

Marie Hédlová, vedoucí, Obchůdek u Marušky

Na kongres Samoška jezdím od jeho počátku a vždy se dopředu zajímám o program, abych si vybrala téma, které mě zajímá. Přestože letos nebyla možnost výběru v souběžných sekcích, považuji letošní akci za jednu z nejvydařenějších. Především dopolední program byl pro nás, menší obchodníky, šitý na míru. To je vlastně hlavní důvod, proč se Samošky účastním. Vždy se něco dozvím o nových trendech, novinkách a zajímavostech a zároveň mě to povzbudí do další práce. Velkým přínosem jsou pro mě i vystavovatelé se svými nabídkami. Nejenže se dovídám o novinkách na trhu, ale díky nim a jejich spolupráci jsem například obměnila vybavení obchodu a rozšířila sortiment. Zároveň se na kongresu potkávám s jinými obchodníky a můžeme si tak vyměnit zkušenosti. Z těchto důvodů bych kongres Samoška doporučila všem obchodníkům.

Marie Kouřímová , majitelka, Potraviny CBA

Naším hlavním posláním na letošní Samošce bylo předání certifikátů kvality malým obchodům. Na kongresu jsem byl už asi pětkrát či šestkrát a musím říct, že se mění k lepšímu. Za poslední léta pozoruji nárůst počtu účastníků, program se vyvíjí, přičemž témata jsou nevyčerpatelná, i když se po letech objeví znovu, protože sem jezdí stále noví lidé. Na kongresu se mi líbí fakt, že obchodníky sjednocuje, vznikají tu nová partnerství a nové kontakty. I letošní ročník byl perfektní, účast byla rekordní. A povedla se propagace s výstupy v České televizi i v dalších médiích. To je velmi důležité, aby veřejnost věděla, že tu je i tradiční obchod, nejen řetězce, a že čeští obchodníci mají lidem co nabídnout.

Jan Hrdina , tajemník, AČTO

Na kongres Samoška jezdíme již několik let, až na dvě výjimky jsme navštívili všechny ročníky. Akce má pro nás velký přínos, protože z ní vždy odjíždíme plni energie a inspirace. Letos se nám nejvíce líbila přednáška Ladislava Špačka; byl perfektní.

Magdalena Vašulková, manager, Potraviny U Vašulků

Účast na kongresu v roli dodavatele se nám velmi osvědčila a rádi se zapojíme i do dalších ročníků. Naše společnost, která se zaměřuje na chlazené i nechlazené produkty, je na českém trhu již 15 let, nicméně na stánku jsme se snažili prezentovat spíše takzvané topky a nové výrobky, které zákazníci ještě příliš neznají. Přijeli jsme sem rovněž s cílem zjistit, co lidé chtějí, a získat zpětnou vazbu, na níž můžeme stavět svou další strategii a rozšiřovat nabídku výrobků české kvality pod privátní značkou.

Alexandra Jurkovičová, obchodní manažerka, Comperio

Na kongresu jsem byl letos poprvé a velmi se mi tu líbilo. Zejména jsem byl rád za příležitost poznat nové dodavatele, vyzkoušet si jejich produkty a hovořit s obchodními zástupci či manažery, což představuje potenciál pro rozšíření našeho sortimentu. Z přednášek mě zaujalo vystoupení Ladislava Špačka, zajímavá pro nás byla i prezentace legislativy a vystoupení ministrů, což celému tématu dodalo na vážnosti. Akce byla skvělá i z hlediska organizace a občerstvení; vůbec nic nám tu nechybělo.

Tien LocDang, obchodní poradce, ProVektor

Na kongresu Samoška jsme poprvé a líbí se nám tady. Je to tu zajímavé a myslím, že to dokonce předčilo naše očekávání. Přijeli jsme navázat co nejvíce kontaktů, protože kvůli expanzi, kterou nyní zažíváme, potřebujeme nové partnery a odběratele. Na základě letmého vyhodnocení si myslím, že se nám to i podařilo, takže jsme maximálně spokojení. Také přednášky jsou pro mě docela přínosem. Rozhodně se zúčastním znovu, zejména kvůli zajímavým lidem a kontaktům nejen z obchodu, ale i marketingu.

Ondřej Špiřík, marketingový manažer, Medipoint Services

Jezdím sem už od začátku a líbí se mi, že se tu mohu setkat jak s našimi zákazníky, tak i kolegy z oboru, případně jiných oblastí rychloobrátkového zboží. Hlavně se mi líbí, že se Samoška někam posouvá. Oceňuji, že je místem, kde jsou vidět příběhy, jak jednotliví obchodníci dokázali svým unikátním přístupem obstát a porazit v okolí ty ostatní. Našim produktům se na tradičním trhu daří slušně, ale nesmíme usnout na vavřínech. Proto je třeba stále hledat příležitosti, jak spojit náš produkt s představou každého obchodníka. Na kongres určitě přijedu znovu.

Václav Vencl, manažer pro klíčové zákazníky, Coca-Cola HBC Česká republika

Letos jsem se zúčastnil kongresu Samoška pošestnácté. Člověk ví, do čeho jde a je vidět, že akce si drží vysoký standard. Pro mě a vedení sítí a aliancí to není ani tak o přednáškách, které jsou důležité spíše pro maloobchodníky, jako spíše o kontaktech. Potkáte se na jednom místě s řadou lidí, s nimiž se přes rok nevidíte. V současné době mám z tradičního trhu pocit, že se všichni soustředili na nakupování, věří, že když dobře nakoupí, tak i prodají. Uniká jim ale fakt, že je důležité, aby prodejny také dobře vypadaly a aby se věnovali zákazníkům. V opačném případě by dnes nezávislý trh byl mnohem dál. Pro nás byl rok 2015 zlomový. Dělali jsme spoustu změn a než se nastartovaly, směřoval první půlrok do minusu a nyní končíme nulou či mírným nárůstem. Je však důležité, že se růstový trend trochu nastartoval.

Kamil Werner, ředitel, MO Partner

Na kongresu jsem poprvé s dcerou, která pracuje jako manažerka mé prodejny. Již delší dobu ale odebírám časopis Zboží&Prodej, takže vím, o čem tady je řeč. Byli jsme mile překvapeni, akce je pro nás novou inspirací. Nejvíce se nám líbily zkušenosti obchodníků. Slyšeli jsme hodně inspirativní nápady, třeba rozvoz potravin domů či internetový prodej potravin, zkrátka zajímavé služby pro zákazníky. Z přednášek nás nadchla také prezentace o možnosti zařadit léky do prodeje, což je důležité hlavně pro seniory. Potkal jsem tu řadu obchodníků, které znám i mimo Samošku, protože jsem v síti prodejen Hruška, jejíž členové se díky pořádání různých akcí mezi sebou znají. Z výrobců nám tu chybí společnost MP Krásno, jejíž produkty u nás mají velký úspěch, protože nabízí široký sortiment a poměrně dostupné ceny. Jsou tady ale jiní, jako Váhala a spol., což jsou stálice. Určitě se sem rádi znovu podíváme.

Karel Hýža, majitel prodejny se smíšeným zbožím, Černotín

Pro mě je Samoška vždy užitečná a přínosná, protože poznatky, které tu zazní, se dají vždy nějakým způsobem aplikovat. A samozřejmě je kongres také o neformálních setkáních a nových kontaktech. Tím je mimořádná a výborná. Protože jsem prakticky orientovaná, vždy mě znovu zaujmou zkušenosti účastníků nebo kolegů, takže nejvíce mě oslovilo detailní přiblížení čtyř prodejen.

Blanka Štulíková, manažerka nákupu, JPServis

Jsem rád, že tu jsou největší dodavatelé, stejně jako zástupci velkých firem z tradičního trhu, Coopu, Enapa, Rosa Marketu a dalších. Je evidentní, že Samoška je významný kongres, na českém trhu asi nejvýznamnější. Podařilo se nám navázat nové kontakty na tradičním trhu. Naše firma jej před pěti lety zčásti opustila a zhruba před dvěma roky jsme se rozhodli vrátit. Proto tu navazujeme kontakty s mnoha novými partnery.

Roman Kužel, sales manager traditional trade, Johann Kotányi

Kongres hodnotím jako velmi přínosný. Myslím, že maloobchodníci by se ho měli účastnit, protože se dozvědí plno nových věcí, které mohou využít v prodejnách. I my jsme některé detaily z minulých ročníků sami využili.

Michal Janoušek, obchodní ředitel, Kubík

Letošní ročník kongresu Samoška byl výjimečný v obsazení mluvčích, především zástupců ministerstva financí, kteří se snažili objasnit systém elektronické evidence tržeb. Myslím, že pro spoustu obchodníků to byl právě ten magnet, který je na akci přitáhl. Zároveň jsem byl spokojený i s možností navázat nové kontakty. Jako dodavatelé tady máme spoustu partnerů, s nimiž bylo možné si v klidu popovídat jinak než u jednacího stolu.

Pavel Fuksa, national field sales manager off-trade, Karlovarské minerální vody

Na kongresu Samoška jsem byla poprvé a jsem nadšená. Z programu mě nejvíce zaujal projekt Perfektní obchod prezentovaný společností Nestlé Česko. Také se mi líbila přednáška Vladimíra Bystrova o tom, jak zpestřit prodej v maloobchodě prostřednictvím regionálních potravin. Je to cesta, o níž jsem již přemýšlela a kterou bych se ráda sama vydala. Částečně se o to již snažím navazováním spolupráce s farmáři a regionálními výrobci a prezentace mě inspirovala, jak v tom dále pokračovat.

Jana Vejvodová, vedoucí prodejny, Potraviny U Vejvodů

Samošku hodnotím pozitivně. Načerpal jsem mnoho nových informací a líbil se mi i doprovodný program. Zaujal mě především Andrej Babiš a Marian Jurečka, stejně tak i prezentace o zavádění elektronické evidence tržeb. Na kongresu jsem byl již pošesté, stihl jsem si obejít stánky partnerů, prohlédl si novinky a naši nákupčí jistě osloví nové obchodní partnery. Některé novinky se tak vyskytnou i v sortimentu našich prodejen.

Tomáš Lukeš, development manažer, JPServis

Konference Samoška je pro mě možnost setkání s osobami z retailu i fórem k prodiskutování aktuálního dění v této oblasti. Přínosná byla konferenční část reagující na aktuální otázky v legislativě i současné trendy v maloobchodu. Podobné aktivity vidím jako přínosné a prospěšné jak pro stranu prodejců, tak výrobců a dodavatelů. Osobně si nejvíce cením prezentace praktických zkušeností s inovacemi, které do oboru denně vstupují.

Lukáš Němčík, projektový manažer, skupina Coop

Kongres Samoška v Olomouci byl přínosný. Velkým tématem byla připravovaná elektronická evidence tržeb, zpestřením byla účast zahraničních manažerů IT, kteří zde prezentovali své praktické zkušenosti s chorvatským modelem EET, který by měl sloužit jako vzor pro přípravu českého zákona o EET. Tato problematika byla také probírána na panelové diskuzi, jíž se zúčastnili zástupci AČTO a Ministerstva financí ČR. Z odpoledního programu si mohl každý z posluchačů odnést nové nápady, třeba jak oslovit veřejnost prostřednictvím sociální sítě, jak modernizovat prodejny nebo jak zlepšit spolupráci obchodníků s dodavateli. Dobře hodnotím videoprezentace čtyř maloobchodních prodejen tradičního trhu. Výborně, jen tak dál!

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka