Kongres Samoška jsem tento rok navštívil poprvé. Zásadním důvodem, proč jsem se rozhodl tentokráte jet, byla agenda, která byla velmi zajímavá. Neméně zajímaví byli i partneři, kteří se akce zúčastnili. Protože jsem to měl z Prahy trochu daleko, rozhodl jsem se jet den dopředu. Bylo to to nejlepší, co jsem mohl udělat. Neformální setkání den před samotnou akcí bylo velmi přínosné. Měl jsem dostatek času pohovořit se všemi partnery, kteří mě zajímali. Toto již druhý den nebylo úplně možné, protože všechny přednášky byly natolik zajímavé, že jsem o ně nechtěl přijít. Jako nejzajímavější část dne byla pro mě osobně diskuse ohledně prodejen 24/7. Tímto tématem se teď i u nás velmi zabýváme. Již se těším na další ročník, jistě se opět rád zúčastním.
Kongres Samoška je opravdu jedinečné místo, kde se můžete setkat nejen s přáteli, ale také s odborníky napříč tradičním maloobchodem. Odborná část programu je jistě zajímavá, protože nabízí různé perspektivy na maloobchod v České republice. Tato rozmanitost názorů a znalostí může být nesmírně inspirující pro nás všechny a umožňuje nám osobní i profesionální rozvoj. Myslím si, že dnešní doba klade obchodníkům a odborníkům v maloobchodě velké výzvy kvůli změnám v chování zákazníků a pokroku v nových technologiích. Proto je skvělé, že se společně můžeme obohacovat o nabité zkušenosti.
Odborný kongres Samoška jsem za firmu, ve které aktuálně pracuji, navštívila již po druhé. Pozitivně hodnotím možnost potkat se s obchodními partnery, se kterými spolupracujeme, a rovněž navázat kontakty nové. Akci bych doporučila všem, kteří chtějí navázat spolupráci s tradičním trhem. Kongres nám umožňuje prezentovat nejen naše vinařství, novinky, ale máme možnost osobně pozvat partnery do zázemí našeho vinařství. Každé víno má svou osobitost, výjimečnost a především příběh, který při degustaci můžete nejen stávajícím, ale také novým partnerům prezentovat. Osobní setkání je vždy něčím výjimečné a tato zpětná vazba je pro naši práci velmi důležitá.
Kongres Samoška jsem letos navštívila poprvé, i když jsme věděli, že akce existuje a že ji pravidelně navštěvují lidé z našeho oboru. Přijali jsme nabídku natočit videoreportáž z naší prodejny, a stát se tak i součástí programu. Nejenže je tato zkušenost k nezaplacení, ale navíc jsme měli možnost zhlédnout i další odborný a doprovodný program. Z něj nás zaujalo téma automatizovaných prodejen a rovněž informace o dotacích, které bychom případně mohli v našem případě využít. Načerpala jsem tu řadu nápadů a některé z nich bych ráda zkusila zavést.
Jsem potěšena, že jsem se mohla akce účastnit. Vlastně je to nejen pro mě, ale i pro naši firmu premiéra. Z pohledu prezentace a zaměření nám Samoška přišla natolik zajímavá, že jsme se stali jejími partnery. Věděli jsme, že návštěvnost bývá hojná, čehož jsme chtěli využít k tomu, abychom navázali nové partnerské vztahy s vedoucími prodejen, velkoobchodů či zástupci centrál sítí tradičního trhu v rámci jednoho setkání. Popravdě zájem o naše rostlinné produkty z Tofu byl enormní, a tak akce splnila naše očekávání. I z tohoto důvodu bychom kongres doporučili i dalším účastníkům. Otevře jim nové možnosti a získají informace o aktuálních trendech na trhu.
Akce se teď v Olomouci účastním teprve po druhé, ale koncept se mi líbí. Zástupci naší firmy na kongres nicméně jezdí pravidelně, takže já jsem jedním z nich. V rámci programu se mi velmi líbila možnost navštívit prodejny. Podívat se, jak to dělají jinde a možnost vyslechnout si povídání od jejich manažerů. Jedna z těch, co jsme navštívili byla na trochu jiné úrovni, než kde se nacházíme my, nicméně právě to jsme uvítali, protože nám to pomohlo načerpat inspiraci. Ocenili jsme i to, že při výkladu byl přítomen i zástupce realizační firmy, který se podílel na designu a následné realizaci prodejny. Protože uvažujeme o implementaci prodejen 24/7 vítám na Samošce přednášku na toto téma. Všem z našeho oboru bych doporučil akci navštěvovat. Kde jinde totiž máte možnost se potkat s obchodními partnery a získat zajímavé informace?
Samošku naše firma v Olomouci navštívila po druhé. I letos splnila naše očekávání. O náš stánek jsme zaznamenali velký zájem, což bylo cílem. Získali jsme i řadu nových kontaktů a rovnou jsme se s nimi dohodli, že je navštívíme, nebo s nimi budeme nadále v kontaktu. Akci bych doporučil každému z našeho oboru, i proto se jí zúčastníme i příští rok.
Na akci jezdíme pravidelně a vždy se na ni těšíme. Popravdě už jsem ji navštívil asi dvacetkrát, už v začátcích mi ji doporučil známý a jsem za to rád. Vždy přijíždím načerpat novinky a inspiraci. Nicméně na vesnicích toho zas až tak moc z důvodu omezených financí realizovat nejde. Program si procházím dopředu a vždy v něm najdu něco, na co se těším. Radost mi dělají například videoreportáže s příběhy podnikání jednotlivých obchodníků
V letošním roce se kongresu účastníme vůbec poprvé. Absolvovali jsme ten na Slovensku a těšili jsme se i do Olomouce. Kromě nových kontaktů nám přináší trendy na trhu a dává všeobecný rozhled. Velmi pozitivně vnímáme možnost diskutovat jak se stávajícími, tak s novými odběrateli. Odborný program byl zajímavý. Líbila se mi prezentace na téma, proč jsou potraviny dražší a dražší. Samošku bych doporučil i dalším lidem z oboru a rádi se ji budeme účastnit i v příštím roce.
Na Samošku jezdím tradičně už asi deset let, dozvěděla jsem se o ní z časopisu Zboží&Prodej. Z programu mě tentokrát zaujalo téma dotací a udržitelnosti, jak dosáhnout, aby obchod v nové době přežil. Hodně zde získaných informací se snažím využít v praxi. Například dbáme na to, aby regály nezely prázdnotou. Snažíme se maximálně využít každé místo v prodejně. Přemýšlíme i o tom, že bychom rovněž, jak na kongresu zaznělo, využívali i vrácené zboží od konkurence a tím byli pro naše zákazníky ještě více atraktivní.
Této akce se účastníme vůbec poprvé. Našim hlavním důvodem byla jeho náplň, kde nechyběla část věnovaná automatickým prodejnám. Zabýváme se jimi od roku 2021 a zde představitelům maloobchodu prezentujeme hlavní výhody spočívající v prodeji až 24/7 a úspoře na personálu. Naši technologii se nám dařilo účastníkům představit a z tohoto hlediska Samoška splnila naše očekávání. Vítáme příjemnou společenskou část dvoudenního programu. Překvapila nás rovněž hojná účast ze Slovenska, a tak jsme i jim mohli představit naši technologii. Popravdě jsme se během obou dní ani nezastavili.
Před deseti lety jsem pracoval pro velkou nadnárodní společnost, která se chtěla více orientovat na tradiční trh. Dveře do tohoto segmentu nám otevřel právě kongres Samoška. Z programu mě vždy zajímají data z trhu, což dokonale naplňují informace od společnosti NIQ. Rovněž vítám ekonomické výhledy, na jejichž základě se lze připravit na to, co nás čeká. Letos mě hodně zaujaly videoreportáže, které byly inspirativní.
Těšíme se na setkání na dalším, už 29. ročníku kongresu Samoška, který se uskuteční 30.–31. ledna 2024 v Clarion Congress Hotelu Olomouc. Uložte si prosím termín nového ročníku do svého kalendáře.