Na měnící se potřeby zákazníků, kteří chtějí nakoupit pohodlně, rychle a v čase, který jim vyhovuje, cílí nový typ automatizovaných prodejen, jež se po pilotních projektech prosazují na trhu. Není to samozřejmě plošný recept na úspěch. Pro „obchod na rohu“ bude pořád důležitý sociální aspekt nákupu a vstřícný personál. Tento současný fenomén však mimo jiné ukázal, že bez modernizace obchodů směrem k digitalizaci a udržitelnosti to už dnes nepůjde. Umožňuje totiž kvalitnější servis pro zákazníky, úsporu nákladů a vyšší efektivitu procesů i práce se zaměstnanci.
Kongres na podporu domácího maloobchodního trhu umožňuje setkání členů maloobchodních aliancí, družstev, jednotlivých maloobchodníků, velkoobchodů, dodavatelů i zástupců státních a profesních organizací.
Cílem akce je informovat a inspirovat domácí obchodníky a pomoci jim lépe čelit ostré konkurenci na trhu. Kongresu předchází neformální večerní setkání.
Samoška však není jen kongres. Součástí projektu na podporu tradičního trhu je také tištěná příloha časopisu Zboží&Prodej Ozvěny Samošky, která vychází vždy po kongresu, a on-line komunikace v průběhu celého roku v měsíčním newsletteru Samoška News a na sociálních sítích Facebook a LinkedIn.
Odborný program probíhá po celý den konání akce. Dopolední část přináší aktuální informace o dění a trendech na maloobchodním trhu i inspiraci z jiných oborů. Odpolední přednášky nabízejí praktické případové studie dotýkající se konkrétních oblastí každodenní práce majitele prodejny či spolupráce obchodníků s dodavateli.
Kongres je jedinečnou příležitostí potkat na jednom místě zástupce všech významných maloobchodních i velkoobchodních uskupení na tradičním trhu i jednotlivé majitele prodejen. Diskutujte s nimi během večerní party i přestávek o aktuálních tématech, která hýbou trhem. Navažte nové obchodní kontakty a utužte ty stávající.