uvádí...
28.–29. 1. 2025, Clarion Congress Hotel Olomouc

Program

Odborný program přináší aktuální trendy a případové studie.
Praktické přednášky se zaměřují na konkrétní oblasti každodenní práce majitele prodejny.
1. Kongresový den
28. 1. 2025

Exkurze do sýrárny Brazzale Moravia

17.30–18.00

Registrace na večerní párty

Ukázka prodejny 24/7

Po oba dny budete moci přímo na místě navštívit ukázkovou samoobslužnou prodejnu. Vyzkoušíte si, jak funguje nákup v automatizovaném obchodě, a seznámíte se s technologiemi, které umožňují nepřetržitý provoz. Vzorovou prodejnu jsme připravili ve spolupráci se společnostmi P.V.A. systems, RN servis EU a Gerflor.

Expo zóna

Během dne i večera budete mít příležitost seznámit se s novými produkty a službami, ochutnat zajímavé novinky a objevit inovativní řešení pro vaše prodejny. Expo zóna je ideálním místem pro networking, navazování nových obchodních kontaktů a posílení těch stávajících.

Oficiální zahájení večerní party

18.30–19.30

Raut

Zábavní program

Na účastníky čekají čtyři večerní výzvy, jejichž prostřednictvím budou moci prověřit sílu myšlenek, odvahu, fyzickou sílu i svou paměť. O hudební doprovod se postará DJ ShaBoy.

2. Kongresový den
29. 1. 2025
8.00–9.00

Registrace, ranní káva

Oficiální zahájení

Pavel Březina, Asociace českého tradičního obchodu
Zdeněk Juračka, Asociace
českého tradičního obchodu

Předávání certifikátů kvality Tradiční český obchod – certifikováno

Jak ovlivní nové výzvy v potravinářství maloobchod?

Jaká je budoucnost českých a lokálních potravin v kontextu rostoucích nároků na udržitelnost a efektivitu? Co přinese evropský tlak na reformu zemědělství a potravinářství, zejména zavádění moderních technologií, efektivního řízení odpadu a snižování emisí? Jak by se měli obchodníci adaptovat na nové legislativní regulace a očekávání zákazníků?

Jan Pivoňka, Potravinářská komora ČR, VŠCHT Praha

Růst privátních značek a návrat ke kvalitě

Jak se vyvíjejí prodeje na tradičním trhu a jak si stojí ve srovnání   s nadnárodními řetězci? Jakou roli hrají privátní značky a promoční strategie v ovlivňování zákaznického chování? Které kategorie zboží mají největší potenciál růstu a jak se liší nákupní preference napříč regiony? A jaké výzvy i příležitosti přináší oslovení nastupující generace Z, která mění zavedené nákupní vzorce?

Daniel Plecháč, NielsenIQ
Natálie Netušilová, NielsenIQ
10.40–11.10

Přestávka na kávu

Cesta k loajalitě: Získejte a udržte věrné zákazníky

Jaké pilíře tvoří základ úspěšného věrnostního programu? Které trendy by měli jeho autoři reflektovat, aby skutečně fungoval, a kterých smrtelných hříchů se při jeho tvorbě vyvarovat? Na které zákazníky zacílit, jak měřit loajalitu a jak zajistit, aby přinášel dlouhodobé výsledky?

Radek Hrachovec, Voxwise

Panelová diskuse: Jak budovat věrnost v digitální době

Jaké loajalitní programy nejlépe fungují na tradičním trhu a jak mohou mobilní aplikace podpořit jejich efektivitu? Které strategie motivují zákazníky k pravidelným nákupům? Jaké jsou zkušenosti a výsledky konkrétních obchodníků, kteří na trh uvádějí své aplikace? Jak vidí jejich roli a budoucnost? Jsou aplikace jen náhradou letáků, nebo nástrojem pro budování vztahů se zákazníky?

Radim Šedivý, Coop Morava
Radek Hrachovec, Voxwise
Pavel Primus, Jednota, s. d. České Budějovice
Jiří Štorch, Družstvo Eso
Market
12.30–13.30

Oběd

Příběhy úspěšných obchodníků ve videoreportážích

Provozovatelé tří prodejen nechají nahlédnout pod pokličku svého podnikání.

Pavel Jetenský, Krámek bez Obalu, Brozany u Pardubic
Martin Čejka, Řeznictví Čejka, Skuteč
Jaroslav Paima, JP, člen Družstva Eso Market

Rozvoj maloobchodního prodeje v ČR ze strany MPO

Které programy mohou pomoci obchodníkům financovat automatizaci, digitalizaci nebo energetické úspory? Seznámíte se s informacemi v rámci Obchůdku 2021+, výzvou Technologie pro MAS, programem Nové úspory energie a dalšími podporami. Zazní také podrobnosti o Podnikatelském balíčku, který přináší 22 opatření na omezení administrativní zátěže podnikatelů. Týkají se oblastí energetiky, digitalizace, trhu práce, daní, dopravy či automatizovaných prodejen.

Pavel Vinkler, MPO

Panelová diskuse: Obchody 24/7 jako služba pro místní komunitu

Automatizované prodejny představují moderní cestu k zajištění obchodní obslužnosti venkova. Na trhu se objevují jak franšízy zavedených sítí, tak projekty místních nadšenců, kterým není lhostejná situace v místě bydliště. Zásadní roli při vzniku a provozu těchto obchodů hraje spolupráce s místní samosprávou a využití dotačních programů. O konkrétních zkušenostech budou hovořit obchodníci i zástupci obcí.

Pavel Hartmann, Knowinstore
Václav Hora, makro ČR
Iveta Kalousová, obec Zámrsk
Tomáš Dubský, obec Vysočina, Parlament České republiky
Lukáš Plánička, obec Janovice
Otto Urma, Samoobslužná sámoška 24/7, Pnětluky
Tomáš Pokorný, Coop Konzum, družstvo
16.00–16.10

Tombola