uvádí...
25. kongres SAMOŠKA, 3.-4. 6. 2020

Program

Odborný program přináší aktuální trendy a případové studie.
Praktické přednášky se zaměřují na konkrétní oblasti každodenní práce majitele prodejny.
1. den
21. 1. 2020

Návštěvy prodejen Muž přes palubu v Olomouci a Coop Tip v Náměšti na Hané

Začátek registrace

Večerní magická party

  • Prostor pro neformální setkání maloobchodníků, centrál maloobchodních aliancí, družstev, velkoobchodů a dodavatelů, utužení stávajících a navázání nových kontaktů
  • Představení výrobků a služeb partnerů na stáncích
  • Na kouzla s kartami, mincemi, telefony, fotografiemi, bankovkami, půjčenými předměty, čtení myšlenek a další se můžete těšit během moderního kouzelnického vystoupení Štěpána Šmída, dvojnásobného vítěze mistroství ČR v mikromagii
  • O hudební produkci během večera se postará oblíbený DJ Cliché
2. den
22. 1. 2020
8:00–9:00

Registrace

Prezentace partnerů

  • Představení výrobků a služeb partnerů na stáncích
  • Ochutnávky novinek, soutěže o zajímavé ceny

Oficiální zahájení

Organizátor, zlatí partneři
Zdeněk Juračka, AČTO

Buďte místem, kam se lidé rádi vracejí

  • Zákazník je středobodem vašeho podnikání. Zaměřte se na sociální roli obchodu jako centra dění v dané lokalitě
  • Tipy pro úspěšnou komunikaci s nakupujícími podle mistra etikety

    Zhlédnout videopozvánku

Ladislav Špaček, lektor komunikace a etikety
10:30–11:00

Přestávka na kávu a autogramiáda Ladislava Špačka

Předávání certifikátů kvality Tradiční český obchod – certifikováno

Tradiční trh řečí čísel

  • Jak se daří jednotlivým prodejním formátům?
  • Vývoj počtu obchodů na tradičním trhu a jejich obratu
  • ČR versus okolní země
  • Trendy do budoucna
Lubomír Mechura, Nielsen

Ptejte se ministra

  • Jak stát podporuje a dále plánuje podpořit obchod v menších obcích? Jaké dotace se chystají?
  • V čem vy, obchodníci, vidíte největší překážky svého podnikání
  • Váš pohled na fungování tradičního trhu si vyslechne a na vaše otázky odpoví vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu. Dotazy můžete zasílat už teď na adresu samoska@atozgroup.cz
Karel Havlíček, vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu ČR
Moderátor Jan Pokorný, Český rozhlas
12:20–13:20

Oběd

Bez obchodu a hospody se z vesnice vytrácí život

  • Prodejna jako centrum života v obci pohledem starostů
  • Jak udržet obchod při životě?
  • Dotace, spolupráce s kraji
  • Zkušenosti z konkrétních obcí
Dagmar Vaňková, obec Jeřišno v kraji Vysočina
Tomáš Dubský, obec Vysočina v Pardubickém kraji

Procházka, nákup, rozhovor s lidmi, nebo domov důchodců: Obchod prodlužuje aktivní život

  • Bez prodejny nikdo neumře hlady. Je ale součástí kultury v obci, základem místního života
  • Jak může obchod přispět k lepšímu životu komunity a udržitelnosti regionu?
  • Nákupní košík podpoří i aktivity, které nejsou přímo spojené s prodejem potravin
Miloslav Hlavsa, Konzum, o. d. v Ústí nad Orlicí, Skupina Coop
14:30–14:45

Přestávka na kávu, rozdělení účastníků do sekcí

14:45–16:15

SEKCE A: NEBOJME SE INVESTOVAT!

Prodejna 21. století, nebo brána do minulosti? Jak si stojí české obchody?

  • Nejčastější nedostatky i silné stránky prodejen na tradičním trhu
  • Pohled na exteriér, interiér, sortiment a podporu prodeje
  • Seznamte se s aktuálními výsledky z více než 6000 kontrolních návštěv prodejen
Marek Juračka, Elevatio

Do tmavé špeluňky s poloprázdnými regály dnes nikdo nepřijde

  • Nejde jen o zachování obchodu za každou cenu. Zákazník už je zvyklý na určitý standard nákupního prostředí, který mu musí nabídnout i tradiční obchod
  • Případové studie přestaveb a rozvoje prodejen
Marek Pajer, Družstvo CBA CZ
Jiří Mazák, Družstvo CBA CZ
Josef Štícha, Eso-Cz Český obchod
14:45–16:15

SEKCE B: LOGISTIKA NA TRADIČNÍM TRHU

Přínosy a úskalí čtecích technologií ve velkoskladu

  • Případová studie zavedení čárového kódu a mobilních čteček do procesů velkoobchodního skladu Coopu Velké Meziříčí ve Žďáru nad Sázavou
  • Zkušenosti z realizace i provozu představí společně uživatel řešení a jeho dodavatel
Michal Herštus, Point.X
Leoš Mišinger, Coop Velké Meziříčí

Efektivní logistika potravin – nedílná součást úspěšného prodejního řetězce

  • Logistické řešení skladování a distribuce rychloobrátkového zboží v několika teplotních režimech
  • Centralizace logistiky a nákupu zvyšuje flexibilitu. Umožňuje přesně časově plánovat závozy podle možností odběrných míst a pružně reagovat na měnící se strukturu zboží. Snižuje chybovost, zrychluje tok zboží k zákazníkům a šetří nejen dopravní kapacity, ale především náklady
Aleš Lysek, Žabka, Tesco Franchise Stores ČR
Štěpán Dlouhý, Esa logistika
16:15

Vyhlášení vítězů soutěží, tombola