uvádí...
28.–29. 1. 2025, Clarion Congress Hotel Olomouc

Reference

Je to naplno využitý den, vždy něco nového.
Účastníci oceňují získané informace, přehled o novinkách dodavatelů a nové kontakty.

Řekli o kongresu...

Kongresu Samoška se v letošním roce účastním vůbec poprvé. Očekávali jsme navázání nových kontaktů, což se podařilo, a rovněž budování nových obchodních příležitostí. Zároveň jsem chtěl zjistit více o maloobchodním trhu v České republice. Pro mě jde o zcela novou zkušenost s akcí tohoto typu. Moje očekávání byla naplněna a pevně věřím, že vložené investice se nám vrátí. Z odborného programu mě zaujalo vše kolem digitalizace retailu.

Árpád Velvéthy, ředitel kanceláře Brno, CED (Central European Economic Development Network Nonprofit) Hungary

Letos se kongresu účastním počtvrté a moc jsem se na něj těšila, nehledě na program. Ten loňský byl doslova luxusně připraven pro naše potřeby a nyní vlastně navazuje. Náš obchod připravujeme proměnit v hybridní, tedy fungující jak v obslužném, tak samoobslužném provozu, takže bylo jasné, že musíme přijet pro další informace. To nám ušetřilo moc času, protože na jednom místě máme vše potřebné a nemusíme absolvovat několik schůzek zvlášť. Dokonce máme už podanou i žádost na ministerstvu o dotaci. Akce mě zároveň vždy ‚nakopne‘ do další práce. Navíc mám možnost dostat se někam jinam a popravdě si na ní i trochu odpočinu. Na exkurzi na mě již pro velký zájem nezbylo místo, ale návštěvy jsem absolvovala po vlastní ose, za což jsem ráda a beru to jako tip, kam se rozhodně zajet podívat.

llona Žaludková, majitelka, T.C.I. Investment, Pardubice

Letošního již 29. kongresu Samoška jsme se účastnili poprvé a velmi se nám na něm líbilo. Již nyní víme, že se budeme účastnit i příštího ročníku. Jsme mladá kosmetická značka a chtěli jsme se trhu představit a vzbudit zájem z řad maloobchodníků. Protože jsme vznikli v pandemické době, logicky jsme se soustředili na e-commerce trh. Nyní bychom chtěli naše pole působnosti rozšířit i do kamenných prodejen. A toto je skvělá příležitost, jak v tomto úkolu postoupit. Na akci jsme získali několik zajímavých kontaktů, které už jsou v různé fázi rozpracovanosti. O náš stánek byl zájem, rozdali jsme velké množství dárkových tašek, všechny, co jsme měli připravené, takže jsme evidentně zaujali. Z pohledu ‚poprvé‘ musím říci, že na akci je vidět profesionální přístup organizátorů a vše šlapalo, jak by mělo.

Michal Kučera, ředitel, Lilacosta

V letošním roce se po několikaleté odmlce vracím na Samošku. Celkem jsem absolvovala přibližně pět ročníků. Na jednom z kongresů jsem dokonce vystupovala v rámci videoreportážních příběhů. Od té doby se hodně změnilo. Odskočila jsem si do komunální politiky a nyní se vracím a přebírám velkometrážní potraviny po své mamince. A to je také důvod, proč jsem letošní ročník se zájmem navštívila. Znovu chci začít načerpávat podněty a informace, jak náš podnik restartovat a převést do moderní doby. Čeká nás velká rekonstrukce a domnívám se, že na kongresu najdu přínosné podněty. Proto jsem s partnery probírala možné varianty interiéru, jakou by obchod měl mít tvář či jak vhodně uspořádat zboží. Velmi jsem uvítala možnost účastnit se exkurzí, bylo to velmi inspirující.

Monika Hubíková, majitelka, Zdeňka Malychová – potraviny, Slavičín

Tuto akci máme možnost navštěvovat pravidelně. Poprvé jsme se jí účastnili tak před dvanácti lety. Začali jsme na ni pravidelně jezdit z důvodu, že témata, která na ní zaznívají, jsou nejen aktuální, ale i zajímavá. A to je podle nás i důvod, proč kongres navštěvuje široké spektrum posluchačů. Jsme vždy rádi za možnost získat nový vhled do toho, kam se retail postupně posouvá, a rovněž za možnost potkat se na jednom místě s obchodními partnery. Letošní téma automatizace prodejen, které na maloobchodním trhu aktuálně velmi rezonuje, bylo skvěle připraveno.

Karel Glatt, obchodní zástupce, Mettler-Toledo

Toto byl můj 25. kongres Samoška. Důvodem, proč se účastním, je chuť potkat se s kolegy z oboru a dozvědět se co možná nejvíce informací, které aktuálně rezonují maloobchodním trhem. Vyhovuje mi lednový termín. V prvním měsíci roku se toho totiž obecně moc neděje, tudíž je prostor udělat si čas a vyhradit dva dny na tuto svého druhu jedinečnou akci. Navíc se vždy těším na zajímavé exkurze, z každé si odnesu nějaký nápad či zkušenost. Snažíme se dlouhodobě přežít, víme tedy velmi dobře, že musíme modernizovat. A proto se domnívám, že to, jak maloobchod digitalizovat, by mělo být primárním tématem i nadále. Aktuálně jsme v procesu přechodu na bezobslužný provoz, kdy mimo běžné otevírací doby chceme našim zákazníkům dát také možnost nakoupit si nonstop, tedy i v době, kdy naši zaměstnanci nejsou v obchodě. Na Samošce vítám příležitost nejen informace získávat, ale rovnou je i konzultovat s kolegy maloobchodníky či dodavateli. V minulosti jsme takto realizovali například nové moderní a přitom úsporné osvětlení celého obchodu.

Jaroslav Švamberk, ředitel, Pekárna a potraviny Švamberk, Hořice

Jako firma se kongresu Samoška neúčastníme poprvé, nicméně pro mě to premiéra je. Jsem mile překvapen, jak akce funguje. Dokonce předčila moje očekávání. Téma bylo zvoleno více než vhodně a přednášky skvěle poskládané. Osobně jsem přijel kvůli lidem. Některé znám, s jinými jsem navázal kontakt a s dalšími vztahy prohloubil.

Pavel Dort, ředitel, 4Max Retail

Účastnící kongresu Samoška jsem popáté. O digitalizaci maloobchodu přemýšlíme, i když zatím není na pořadu dne. Vítáme však možnost dozvědět se informace z oblasti legislativy a ekonomiky. Zároveň si obcházíme stánky partnerů, abychom se seznámili s jejich novinkami a navázali nové kontakty.

Monika Blažková, jednatelka, Regio kavárna a potraviny Ječmínek, Litovel

Akce se účastním vůbec poprvé. Přihlásili jsme se na ni z důvodu, abychom oslovili nové kontakty a samozřejmě potkali a případně prohloubili i ty stávající. Jsme sice slovenská firma, ale snažíme se prosadit i na českém trhu. Proto tato akce byla vhodná a vítaná možnost, jak to udělat. Jsme rádi za možnost seznámit se se zákazníky na jednom místě. Velmi se nám líbila i večerní party.

Zuzana Pazderková, obchodní ředitelka, NiKA

Kongres Samoška navštěvuji pravidelně. Popravdě jsem byl u jeho startu. Pokud mi v tom něco nebrání, rozhodně si možnost zúčastnit se nenechám ujít. Jde prakticky o jedinou možnost, kdy se mohou obchodníci z tradičního trhu potkat na jednom místě, načerpat informace a případně řešit výzvy, se kterými se potýkají. Navíc kongres vnímám jako platformu, která může napomoci sebevědomí maloobchodníků. Letošní ročník mě navíc velmi mile překvapil velkou účastí. Možná to může být i vhodným výběrem tématu.

Petr Morava, generální ředitel, Čepos (Česká potravinářská obchodní)

Kongres Samoška jsem tento rok navštívil poprvé. Zásadním důvodem, proč jsem se rozhodl tentokráte jet, byla agenda, která byla velmi zajímavá. Neméně zajímaví byli i partneři, kteří se akce zúčastnili. Protože jsem to měl z Prahy trochu daleko, rozhodl jsem se jet den dopředu. Bylo to to nejlepší, co jsem mohl udělat. Neformální setkání den před samotnou akcí bylo velmi přínosné. Měl jsem dostatek času pohovořit se všemi partnery, kteří mě zajímali. Toto již druhý den nebylo úplně možné, protože všechny přednášky byly natolik zajímavé, že jsem o ně nechtěl přijít. Jako nejzajímavější část dne byla pro mě osobně diskuse ohledně prodejen 24/7. Tímto tématem se teď i u nás velmi zabýváme. Již se těším na další ročník, jistě se opět rád zúčastním.

Radim Lunda, generální manažer, obchodní síť Žabka

Kongres Samoška je opravdu jedinečné místo, kde se můžete setkat nejen s přáteli, ale také s odborníky napříč tradičním maloobchodem. Odborná část programu je jistě zajímavá, protože nabízí různé perspektivy na maloobchod v České republice. Tato rozmanitost názorů a znalostí může být nesmírně inspirující pro nás všechny a umožňuje nám osobní i profesionální rozvoj. Myslím si, že dnešní doba klade obchodníkům a odborníkům v maloobchodě velké výzvy kvůli změnám v chování zákazníků a pokroku v nových technologiích. Proto je skvělé, že se společně můžeme obohacovat o nabité zkušenosti.

Josef Plesník, generální ředitel, Coop Centrum družstvo

Této akce se účastníme vůbec poprvé. Našim hlavním důvodem byla jeho náplň, kde nechyběla část věnovaná automatickým prodejnám. Zabýváme se jimi od roku 2021 a zde představitelům maloobchodu prezentujeme hlavní výhody spočívající v prodeji až 24/7 a úspoře na personálu. Naši technologii se nám dařilo účastníkům představit a z tohoto hlediska Samoška splnila naše očekávání. Vítáme příjemnou společenskou část dvoudenního programu. Překvapila nás rovněž hojná účast ze Slovenska, a tak jsme i jim mohli představit naši technologii. Popravdě jsme se během obou dní ani nezastavili.

Marek Šíp, chief technology officer, ArrowSys

Kongres Samoška jsem letos navštívila poprvé, i když jsme věděli, že akce existuje a že ji pravidelně navštěvují lidé z našeho oboru. Přijali jsme nabídku natočit videoreportáž z naší prodejny, a stát se tak i součástí programu. Nejenže je tato zkušenost k nezaplacení, ale navíc jsme měli možnost zhlédnout i další odborný a doprovodný program. Z něj nás zaujalo téma automatizovaných prodejen a rovněž informace o dotacích, které bychom případně mohli v našem případě využít. Načerpala jsem tu řadu nápadů a některé z nich bych ráda zkusila zavést.

Iva Svačinová, spolumajitelka, Z Dědiny, Zlín

Zajímají mě nové trendy, a proto jsem na kongres dorazila po třetí. Letošní program mě zaujal z toho důvodu, že se plně věnuje zvyšujícím se nákladům v maloobchodě a poukazuje na to, co s tím lze dělat. Zkrátka i my hledáme cesty, jak tomu čelit. Jsem proto ráda, že jsem našla inspiraci a možnosti řešení. Zaujala nás myšlenka Skupiny Coop, co se týká bezobslužné prodejny. Toto sdružení je pro nás jakýmsi vzorem a dost se u nich inspirujeme, jak vše dělat nově. Za mě je kongres Samoška akce, která by měla být povinností pro všechny maloobchodníky.

Jana Vejvodová, vedoucí prodejny, Potraviny u Vejvodů, Hradec Králové

Na Samošku jezdím tradičně už asi deset let, dozvěděla jsem se o ní z časopisu Zboží&Prodej. Z programu mě tentokrát zaujalo téma dotací a udržitelnosti, jak dosáhnout, aby obchod v nové době přežil. Hodně zde získaných informací se snažím využít v praxi. Například dbáme na to, aby regály nezely prázdnotou. Snažíme se maximálně využít každé místo v prodejně. Přemýšlíme i o tom, že bychom rovněž, jak na kongresu zaznělo, využívali i vrácené zboží od konkurence a tím byli pro naše zákazníky ještě více atraktivní.

Jana Lukešová , majitelka, Bazalka, Hradec Králové

Jsem potěšena, že jsem se mohla akce účastnit. Vlastně je to nejen pro mě, ale i pro naši firmu premiéra. Z pohledu prezentace a zaměření nám Samoška přišla natolik zajímavá, že jsme se stali jejími partnery. Věděli jsme, že návštěvnost bývá hojná, čehož jsme chtěli využít k tomu, abychom navázali nové partnerské vztahy s vedoucími prodejen, velkoobchodů či zástupci centrál sítí tradičního trhu v rámci jednoho setkání. Popravdě zájem o naše rostlinné produkty z Tofu byl enormní, a tak akce splnila naše očekávání. I z tohoto důvodu bychom kongres doporučili i dalším účastníkům. Otevře jim nové možnosti a získají informace o aktuálních trendech na trhu.

Miluše Jablončik Doubková, obchodní manažerka, Alfa Bio

Kongres Samoška naše firma v Olomouci navštívila podruhé. I letos splnil naše očekávání. O náš stánek jsme zaznamenali velký zájem, což bylo cílem. Získali jsme i řadu nových kontaktů a rovnou jsme se s nimi dohodli, že je navštívíme, nebo s nimi budeme nadále v kontaktu. Akci bych doporučil každému z našeho oboru, i proto se jí zúčastníme i příští rok.

Boris Ďurček, obchodní manažer, NOV

Před deseti lety jsem pracoval pro velkou nadnárodní společnost, která se chtěla více orientovat na tradiční trh. Dveře do tohoto segmentu nám otevřel právě kongres Samoška. Z programu mě vždy zajímají data z trhu, což dokonale naplňují informace od společnosti NIQ. Rovněž vítám ekonomické výhledy, na jejichž základě se lze připravit na to, co nás čeká. Letos mě hodně zaujaly videoreportáže, které byly inspirativní.

Martin Peták, manažer odboru logistického skladu, Jednota, spotřební družstvo v Mikulově

Odborný kongres Samoška jsem za firmu, ve které aktuálně pracuji, navštívila již po druhé. Pozitivně hodnotím možnost potkat se s obchodními partnery, se kterými spolupracujeme, a rovněž navázat kontakty nové. Akci bych doporučila všem, kteří chtějí navázat spolupráci s tradičním trhem. Kongres nám umožňuje prezentovat nejen naše vinařství, novinky, ale máme možnost osobně pozvat partnery do zázemí našeho vinařství. Každé víno má svou osobitost, výjimečnost a především příběh, který při degustaci můžete nejen stávajícím, ale také novým partnerům prezentovat. Osobní setkání je vždy něčím výjimečné a tato zpětná vazba je pro naši práci velmi důležitá.

Kateřina Rychtářová, obchodní ředitelka, Vinařství Velké Bílovice

V letošním roce se kongresu účastníme vůbec poprvé. Absolvovali jsme ten na Slovensku a těšili jsme se i do Olomouce. Kromě nových kontaktů nám přináší trendy na trhu a dává všeobecný rozhled. Velmi pozitivně vnímáme možnost diskutovat jak se stávajícími, tak s novými odběrateli. Odborný program byl zajímavý. Líbila se mi prezentace na téma, proč jsou potraviny dražší a dražší. Samošku bych doporučil i dalším lidem z oboru a rádi se ji budeme účastnit i v příštím roce.

Vojtěch Rozmahel, obchodní manažer, Stepa

Na akci jezdíme pravidelně a vždy se na ni těšíme. Popravdě už jsem ji navštívil asi dvacetkrát, už v začátcích mi ji doporučil známý a jsem za to rád. Vždy přijíždím načerpat novinky a inspiraci. Nicméně na vesnicích toho zas až tak moc z důvodu omezených financí realizovat nejde. Program si procházím dopředu a vždy v něm najdu něco, na co se těším. Radost mi dělají například videoreportáže s příběhy podnikání jednotlivých obchodníků.

Ladislav Kašpar, majitel, Smíšené zboží U Kostela, Rybná nad Zdobnicí

Naše společnost kongres Samoška navštěvuje pravidelně. Osobně se ho účastním již po třetí. Vždy jsem rád, když obdržím pozvánku, protože se těším na nové výrobky a služby různých dodavatelů. Těším se rovněž, že si na akci pohovořím s kolegy a dodavateli. Snažím se navázat nové obchodní vztahy, nebo ty stávající prohloubit. Velmi kladně hodnotím možnost setkat se s lidmi na vyšších pozicích našich dodavatelů. S nimi si mohu vyjednat případné lepší podmínky a ceny. Po obchodních schůzkách se těším na neformální část a to, že si užiji i nějakou zábavu. Kongres doporučuji každému, kdo v této branži podniká. Jde totiž o jedinečnou možnost zjistit, co se na trhu děje.

Martin Šípek, majitel, Nápoje Šípek, Frýdlant

Samošku jsem navštívil sice teprve po třetí, ale musím říci, že to byla opět skvělá akce. Dorazil jsem nasát náladu na trhu, dozvědět se něco nového a probrat se stávajícími a potenciálními zákazníky jejich aktuální výzvy, případně si projít možnosti, jak jim můžeme pomoci. Z přednášek mě zaujala ta od Lukáše Kovandy na téma doba krizová a co s tím dělat. Jelikož nejsme primárně z retailu, zaujalo mě téma změny trhu pod tíhou pandemie, války, inflace a tak dále. Akci doporučuji všem lidem z oboru, protože na ní lze zažít ideální směs nových trendů a poznat profesionály potřebné pro další růst byznysu.

Michal Harásek, CBDO, Tymbe

Kongres Samoška jsem letos navštívila poprvé, naše společnost se však akce účastní již po několikáté. Mezi hlavní důvody patří možnost pobavit se se stávajícími, ale i potenciálními dodavateli a samozřejmě vítáme jedinečnou možnost utužit vzájemné vztahy. Protože jsem byla na Samošce poprvé, byla jsem dost zvědavá na to, jak budou fungovat stánky a které známé tváře zde potkám. Do pracovního života jsem si odnesla hodně z přednášky na téma modernizace prodejny. Mimo to samozřejmě vítám každou možnost dozvědět se cokoliv, co by nám pomohlo vyzkoušet něco nového. Proto mě hodně zaujala přednáška o samoobslužné prodejně. Z vystavujících firem mě oslovila například prezentace firmy Nekupto. Už nyní se těším na další setkání a akci doporučuji všem profesionálům z oboru.

Martina Procházková, oblastní instruktorka, Coop Hořovice, družstvo

I letos jsem měl možnost navštívit kongres. Pro mě osobně je to už počtvrté. Často pracujeme s časopisem Zboží&Prodej, kde jsme se o Samošce nejen dozvěděli poprvé, ale pravidelně v něm vídáme pozvánku na další ročníky, což vítáme. Protože nás zajímají nové trendy, vracíme se na kongres nejen pro ně, ale také pro inspiraci. Získané podněty se potom snažíme použít v praxi. Jde to obtížně, avšak někdy se to povede s dobrým výsledkem. Vždy se těším na možnost projít si stánky a pohovořit s vystavovateli.

Jiří Bartl, zástupce vedoucího, Potraviny CBA, Přerov

Letos se účastním po čtvrté. V našem obchodě, kde prodává moje žena, mám na starost zásobování. Dnes jsem se těšil na sortiment, a především novinky, které bychom mohli zalistovat a utržit z nich něco navíc. Velmi jsem byl zvědavý na ekonoma Lukáše Kovandu a rovněž na informace o fotovoltaických elektrárnách. Vlastníme ji, ale nejsme s ní moc spokojeni. Proto ji chceme ještě více zdokonalit. V případě sortimentu se mi líbí nápad na vzkříšení Kolaloky. Tedy limonády, která hrála nemalou roli ve filmu Limonádový Joe aneb Koňská opera. Doufám si tvrdit, že by to mohl být trhák pro děti. Kongres doporučujeme mezi známými z oboru.

Jiří Vesecký, společník, Trafika Vesecká, Praha

Jsem potěšen, že jsem se mohl akce opět účastnit. Už to bylo mé po druhé, přičemž jsem navštívil i slovenskou verzi Samošky. Navíc jsme byli v roli partnera akce, a tak naše cíle byly jasné. Prezentovat portfolio naší firmy a výrobků. Protože jsem celý den trávil na stánku, neměl jsem možnost vidět ani jednu přednášku. Pevně však věřím, že byly inspirativní. Z našeho pohledu jsme každopádně odbornou veřejnost chtěli informovat o tom, že obaly jsou v maloobchodě stále důležité a že i u plastových obalů se jedná o udržitelná a oběhová řešení. A to se snad podařilo.

Ivo Benda, jednatel, Greiner packaging Slušovice

Samošku navštěvuji velmi pravidelně, vynechala jsem pouze jedinou. Je to z důvodu, že se na ní dozvím vždy něco nového, co mohu použít v praxi. Například jde o inspiraci pro vylepšení prodejny. Konkrétně jsme teď dělali menší přestavbu prodejní plochy a nápady jsme čerpali právě z kongresů. Také mě na jedné z předchozích Samošek zaujal příběh prodejny, která dělá soutěže pro malé děti. Z letošního ročníku mě nejvíce zaujala přednáška na téma fotovoltaických elektráren. Uvažujeme totiž o tom, že bychom si ji nechali nainstalovat. Jsem také vždy ráda za to, že se na této akci mohu odreagovat od denních starostí.

Marie Kouřímová, majitelka, Potraviny Kouřímová, Staré Město u Uherského Hradiště

Kongres Samoška jsem navštívil již počtvrté s cílem seznámit se s trendy současného tradičního trhu, pozdravit obchodní partnery a aplikovat znalosti z přednášek do vizí a strategií v obchodě. Velmi zajímavá byla přednáška na téma prodejna budoucnosti s vizemi a aktuální strategií Skupiny Coop ve spojení s internetovým obchodem, využitím solárních a jiných udržitelných technologií. Dále bych vyzdvihl přednášku Miroslava Singera, kde jsem načerpal pohled na aktuální vývoj opravdu z těch velkých čísel napříč Evropou s dopadem na lokální trh. Přednášky reflektují a diskutují aktuální stav v prodejnách tradičního trhu, jeho posun a následování trendů. Současná situace například urychlila pohled na prodej přes internet. Samoška je užitečná pro sdílení úspěchů, které může kdokoli přizpůsobit svému typu obchodu.

Jan Dyčka, senior key account manager, Mars Multisales CE

Jako dodavatelé se Samošky účastníme poprvé. Znali jsme ji, věděli o ní, ale popravdě jsme ji až do dnešního dne nepotřebovali. To se však nyní změnilo. Protože chceme dostat do obchodů naše kukuřičné produkty, tedy popcorn, přijali jsme pozvánku účastnit se kongresu v roli dodavatele. Díky tomu jsme dostali šanci představit přímo zástupcům tradičního trhu naši novou vlastní značku popcornů. Zúčastnili jsme se i vybraných přednášek. Z nich budeme analyzovat posbírané podněty a možná některé využijeme v našem byznysu.

Andrew Glueck, spolumajitel, Hopi Popi

Dívala jsem se předem na program a je poskládaný tak, že jsem se už dopředu vyloženě těšila, že zde získám nové podněty pro svůj obchod. Pravidelně navštěvuji všechny stánky a vyslechnu si, co nabízejí nového, co by se nám do našeho byznysu mohlo hodit. Na základě toho potom v praxi zavádím nejen nový sortiment, ale případně také to, co na akci dále zjistíme. Navíc jsem ráda za to, že se tu potkám s kolegy z branže, dokonce ze stejného města, protože jinak času na setkávání moc není. V podstatě jde vlastně o společenskou akci, a pokud je provozovatel obchodu na vše sám, nemá moc jiných možností, jak se věnovat jeho dalšímu rozvoji.

Libuše Holá, majitelka, prodejna Libuše Holá, Přerov

Kongres Samoška jsem letos navštívila poprvé. Dozvěděla jsem se o něm od paní vedoucí, která se jej účastní pravidelně. Protože onemocněla, převzala jsem protentokrát její roli já. Akci vnímám jako velmi podařenou. Vše vypadá skvěle, mám možnost poznat nové lidi, dodavatele a také formou prezentací na stáncích třeba i dosud neznámé produkty. Pozitivně vnímám právě možnost navázat nové kontakty a domluvit se na prodeji nových výrobků. Velice se mi líbila přednáška o ekonomice. Přece jen člověk moc neví, jak to funguje, a navíc jsem měla možnost získat informace, ke kterým se běžně jen tak nedostanete. Ale i ostatní přednášky jsou inspirací. A proto, pokud budu moci, přijdu i příště.

Tereza Horáková, zástupkyně vedoucí, Smíšené zboží Jana Kratochvílová, Olomouc

Dostala jsem příležitost navštívit tuto akci, a tak jsem ji využila. Pro mě osobně to bylo vlastně poprvé. Do té doby jsem o ní pouze slyšela od kolegů. Měla jsem chuť poznat něco, co jsem neznala, a získat možnost potkat se s lidmi z branže a vyslechnout jejich názory. Inspirací jsou z mého pohledu přednášky jednotlivých řečníků. S chutí jsem si vyslechla tu na téma, jaký vývoj ekonomiky očekávat v roce 2022. Získané informace bych chtěla využít ve své práci. Sama nemohu rozhodovat o zalistování nových produktů, ale pozitivně vnímám možnost se podívat na novinky, a to i na ty, co prodáváme, a pobavit se o nich.

Gabriela Konečná, vedoucí prodejny Tempo, o. d., Opava

Protože jsme se Samošky účastnili vůbec poprvé, moc jsme se na ni těšili. Účast pro nás byla důležitá zejména proto, abychom se potkali s našimi stávajícími zákazníky a navázali kontakty s novými. Vzhledem k tomu, že jsme se kongresu účastnili v roli vystavovatele, nebylo na účast na přednáškách tolik prostoru, kolik bychom si přáli. O to důležitější pro nás byla neformální část programu, kde jsme mohli s našimi zákazníky upevňovat a navazovat vztahy. Významným partnerem jsou pro nás zástupci spotřebních družstev Skupiny Coop, kteří byli na kongresu hojně zastoupeni, a v tomto ohledu splnil kongres naše očekávání. Samošku bych doporučil každému, koho zajímá segment tradičních obchodníků. Děkujeme společnosti Atoz Retail za výbornou organizaci.

Josef Pavlík, jednatel, RN servis EU

Už ani nevím, pokolikáté se kongresu účastním. Domnívám se, že to číslo bude dvouciferné. Mnohem důležitější pro mě je však to, že se na akci vždy těším, jelikož se na ní potkávám s konkrétními lidmi. Z letošních přednášek jsem uvítal tu ekonoma Miroslava Singera s jeho pohledem na nadcházející roky. K zamyšlení byla panelová diskuse na téma zálohování plastových lahví a plechovek. Popravdě nemám na to stoprocentní názor a výrobcům situaci nezávidím, ale možná i naše firma začne časem zálohovat obaly od spotřebitelských balení šunek. Samoška je jediná akce pro tradiční trh, vždy je na ní prostor pro navázání nových kontaktů či utužení vztahů se současnými obchodními partnery, a proto bych ji doporučoval všem. Z přednášek si přitom vždy odnesu inspiraci.

Petr Urban, obchodní ředitel, Váhala a spol.

Naše společnost kongres Samoška navštěvuje pravidelně. Já jsem zde poprvé, neboť přebírám funkci po své kolegyni. Proto velmi vítám možnost se potkat nejen se stávajícími dodavateli, ale také navázat kontakt s novými a domluvit se s nimi na vzájemně výhodné spolupráci. Jsem typ člověka, který si musí vše osahat, vidět na vlastní oči, a teprve poté konám. Z programu se mi velice líbila přednáška Miroslava Singera a ta na téma zákazník tradičního trhu v době pocovidové. Přece jen pandemie nám hodně vzala, a proto jsem uvítala možnost dozvědět se, jak na nový stav reagovat. Jsem ráda, že jsem se této akce mohla zúčastnit, neboť nám může poskytnout vůči konkurenci určitou výhodu.

Věra Vogeltanzová, ředitelka obchodního domu, Tvarbet Moravia, Hodonín

Letos se účastníme již popáté, jezdíme pouze na pražské kongresy. Kvitujeme, že se nám vždy povedlo najít někoho, kdo by nám pomohl s rozšířením našeho sortimentu v obchodě. Vyslechneme si i přednášky, ze kterých občas něco zajímavého pochytíme. V letošním programu jsme se těšili na ministryni financí Alenu Schillerovou. Pravidelně navštívíme všechny stánky a vyslechneme si, co nabízejí nového, co by se nám do našeho byznysu mohlo hodit. Na základě toho potom v praxi zavádíme nejen nový sortiment, ale případně také to, co na akci dále zjistíme. Do budoucna bych byla ráda za více informací o tom, jak se posunout dále a být stále konkurenceschopní. Letos jsme vzhledem k opatřením zvažovali, zda se nezúčastníme pouze on-line. Ale nakonec jsme dorazili a jsme za to rádi. Bezpečnost je na vysoké úrovni!

Jana Vesecká, majitelka, Trafika Vesecká

Kongres Samoška jsme navštívili letos poprvé. A i když se vlivem koronavirové situace odehrává v omezeném režimu, jsme potěšeni možnostmi, které otevírá právě na poli maloobchodního trhu. V roli lokálního dodavatele vítáme řadu podnětných informací, které na kongresu zazněly a se kterými budeme určitě i dále pracovat ve smyslu našeho dalšího směřování.Nejvíce podnětnou jsme shledali panelovou diskusi na téma tradiční trh v nové realitě. Právě spolupráce s místními dodavateli typu našeho pekařství se nám jeví pro budoucí vývoj a zaměření českého trhu jako klíčová. Informace, které jsme načerpali, nám pomohou v dalším směřování našeho byznysu a už teď se těšíme na další pražské kongresy Samoška.

Davide Villa, majitel, Pekařství Villa

Kongres Samoška představuje ideální příležitost pro setkání s dalšími klíčovými lidmi z oboru. Paradoxně právě proto pro nás byl aktuální ročník konference, s omezenou osobní účastí, velice přínosný. A to ani nemluvím o vysoké kvalitě přednášek, což už je pro Samošku samozřejmostí. Rádi se za JT International zúčastníme i příště, zvlášť pokud si akce i do dalších ročníků vezme to nejlepší z toho letošního s kombinací off-line a on-line.

Jiří Sochor, manažer vnějších vztahů a komunikace, JT International

Tentokrát jsem z důvodu nemoci kongres Samoška poctivě sledoval na počítači. Jsem moc rád, že probíhal i přes internet, zatím jsem nevynechal ani jediný ročník. Obsahově i organizačně byl opět velmi dobře připraven a určitě všem dal mnoho nových a zajímavých informací a podnětů. I přednášející byli dobře připravení a jejich vystoupení byla zajímavá a podnětná. Jako nejlepší přednášku bych vyhodnotil tu o psychologii. Ale také přednášky Evy Zamrazilové a Aleny Schillerové a ostatních byly poučné a zajímavé. Díky organizátorům a Asociaci českého tradičního obchodu za velmi dobrou akci. Jen tak dále!

Miloš Škrdlík, jednatel a spolumajitel, Maloobchodní síť Brněnka

Na Samošku jsem letos zavítal potřetí. Mým cílem je načerpat nové informace. Protože program a vlastně celý den je nabitý, není moc času potkat se s lidmi z branže a pohovořit. Proto se s nimi potkávám i mimo kongres. Nejvíce se těším na přednášky, protože díky tomu, že jsem součástí sítě Enapo, jezdím na jejich obchodní dny a případně i akce dalších dodavatelů. A tak právě program je to, proč sem primárně jezdím. Z toho dnešního se mi líbila přednáška z oblasti psychologie, a také Eva Zamrazilová má vždy užitečné názory. Nemohu říci, že by tu bylo něco, co by bylo zbytečné. Aktuálně plánujeme připravit e-shop, tomu se chceme věnovat a informace na toto téma bychom uvítali.

Milan Hart, majitel, Potraviny Milan Hart

Od roku 2012 pravidelně navštěvuji každý kongres Samoška, a to včetně těch olomouckých. Vždy vítám zajímavá témata, jež se na místě řeší. Ale nejen ta, je zde totiž i řada postřehů pro soukromý život, díky kterým se lze posunout dále. Ty většinou načerpám prostřednictvím přednášek. Protože mám ve firmě na starost pokladní systém, na předchozích konferencích jsem hodně řešila věci kolem EET, a proto jsem vítala všechny s ní spojené informace.Tato setkání jsou vždy fajn. Těším se na další ročník, protože budu mít příležitost se zase něco nového dozvědět.

Kateřina Grosche, manažerka, Pekárny Blansko a Matějovo pekařství

Této akce se účastníme často. Tipuji, že letos to může být klidně už i popatnácté. Vždy je beru za určité vybočení z běžného pracovního dne. Mám možnost vylézt ze své ulity a hodit za hlavu problémy našeho provozu. Líbí se mi, že si na Samošce vyslechnu přednášky, ale i potkám řečníky. Z prezentací si toho spoustu odneseme. Z dnešního programu se mi líbilo vystoupení psychologa, naopak jsem nesouhlasil s Evou Zamrazilovou a jejími ekonomickými čísly. My je u nás vidíme a hodnotíme trochu jinak. Stát je totiž má s velkým zpožděním a řeší je, až když už daná problematika hoří. Z každé Samošky jsem si vždy něco odnesl, a to i díky tomu, že si dělám poznámky. Příště samozřejmě přijedu znovu.

Jiří Zub, majitel, Drogerie Z & Z − Jiří Zub

Na kongresu jsme s manželkou byli minimálně čtyřikrát. Podnikáme 28 let v oblasti prodeje koloniálu, a tak jsme víceméně nuceni sledovat novinky nejen v oblasti výrobků, ale i v legislativě, účetnictví a dalších oborech. Tedy vše, co je k této činnosti drobného podnikání třeba. Na posledním kongresu jsme obzvláště ocenili přednášku klinického psychologa Radka Ptáčka, který nám rozšířil náhled na psychologii jako takovou. Zajímavá byla rovněž prezentace přední české ekonomky Evy Zamrazilové. Samošku bych doporučoval navštěvovat všem z oboru. Lze se na ní dozvědět ledacos nového z dění na obchodnické či legislativní scéně. A pokud se koná i za účasti vystavovatelů a výrobců zboží, lze navázat nové kontakty, a to nejen mezi dodavateli zboží a obchodníky, ale i mezi obchodníky navzájem.

Pavel Filip, majitel, Koloniál Jifi

Samošku se snažím pravidelně navštěvovat minimálně jednou ročně podle svých časových možností. Letos to bylo minimálně podesáté a poprvé on-line. Byl jsem moc rád, že tato možnost byla dostupná. Vše jsem sledoval z pohodlí kanceláře s cílem dozvědět se něco nového v oblasti maloobchodu. Také mě zajímají zkušenosti ostatních obchodníků nebo výrobců se stávající situací na trhu. Největším přínosem byla prezentace společnosti Nielsen. Přivítal jsem přítomnost ministryně financí, která prezentovala aktuální vývoj v oblasti stravenek a stravenkového paušálu. Vždy je samozřejmě lepší osobní účast, kde máme možnost setkat se s partnery. Stávající doba je však obtížná a je moc dobře, že se Samoška koná i on-line. Nyní je o to důležitější vyměňovat si informace a nalézat řešení k tomu, abychom všichni tuto dobu přečkali a těšili se opět na lepší zítřky.

Marek Cagášek, ředitel, JPServis

Účast na Samošce byla premiérou nejenom pro mě, ale také pro naši firmu, která se kongresu účastnila jako partner. O akci jsme se dozvěděli přibližně v době, kdy jsme na tuzemský trh uváděli náš nápoj a přemýšleli o jeho propagaci a prezentaci směrem k zákazníkům. Do partnerství jsme se rozhodli jít z důvodu zviditelnění, a především možnosti přímo oslovit maloobchodníky, kteří by naše produkty mohli nabízet ve svých obchodech. Vidíme, že pro nás zajímavá cílová skupina z nezávislého trhu se na akci skutečně nachází. Zvažujeme proto také účast na pražské Samošce.

Ladislav Marek, předseda představenstva, Libra Corporate Services – Alcohol Killer

Na kongres jezdíme pravidelně. Snad se nepletu, ale toto je naše již dvanáctá účast. Pokaždé se dozvíme spoustu užitečných věcí, ať už je to o budoucím vývoji ekonomiky, trendech a tak dále. Co zde posbíráme, potom následně aplikujeme v našem obchodě. Na začátku nám například radili, ať dáme více na čerstvé pečivo, a tak jsme to udělali. Potom jsme se dozvěděli, že máme být regionální a farmářští, tak jsme investovali do remodelingu prodejny. Řídíme se radami a doporučeními získanými právě na Samoškách. Musíme říci, že se nám to vyplácí, protože vše, co jsme provedli, fungovalo. Tuto akci tak bereme jako příležitost načerpat informace o tom, jakým směrem se dále ubírat, abychom se pořád posouvali dopředu. Navíc jsme právě získali certifikát Tradiční český obchod – certifikováno. I s tím budeme pracovat. Rozjedeme velkou marketingovou kampaň, aby se to všichni u nás v Hulíně dozvěděli. Řekneme o tom na Facebooku, vytvoříme letáky. Jsme vděční za toto ocenění, kterého si nesmírně vážíme a máme z něj velkou radost. Jeho prostřednictvím jsme si uvědomili, že jsme doopravdy tradiční český obchod. Z programu jsme rádi využili možnost navštívit prodejny. V praxi jsme viděli, jak maloobchod dělají jiní nebo jak například rekonstruují.

Radek Perdykula, spolumajitel, Potraviny Večerka

V retailu a obecně v tomto byznysu působím tři roky a o této akci jsem se dozvěděl právě díky mým zaměstnavatelům. Olomoucká Samoška je pro mě třetí možností seznámit se s návštěvníky akce, která mi přináší možnost upevnit vztahy nejen se stávajícími odběrateli, ale také oslovit nové. Obchodní hledisko pro nás tedy hraje primární roli, i když program je také vždy zajímavý. Ale nemáme na něj bohužel tolik času, protože se věnujeme právě maloobchodníkům.

Martin Daněk, sales representative, Spirit Goods

Toto je moje již dvanáctá Samoška. S programem tohoto ročníku jsem spokojený. Je poskládaný dobře a každý si v něm něco najde. Výborný byl Ladislav Špaček, vítal jsem i možnost poslechnout si názory a reakce ministra Karla Havlíčka. Načerpané informace pravidelně uvádím v naší drogerii do praxe. Obchod totiž neustále upravuji, aby vyhovoval dnešním požadavkům. Na kongresu se potkávám se zajímavými lidmi a vyslechnu užitečné přednášky. Proto budu jezdit i nadále. O kongresu se dokonce zmiňuji známým z maloobchodu, ale ne každý z nich chce obětovat celý den. To je však chyba, protože by se jim to vrátilo, pokud by na základě získaných informací něco aplikovali v provozovně.

Milan Milián, majitel, MM drogerie

Účastníme se sice teprve popáté a jezdíme jen do Olomouce, ale akce nám přijde natolik zajímavá, že se jí budeme účastnit i nadále, ale přemýšlím, že také zavítáme na její pražskou verzi. Víme totiž, že oba kongresy se od sebe liší svojí náplní, což je dobře. Můžeme si tak během jednoho roku odnést hned dvoje poznatky, ať už jde o trendy, rady či nově objevené kontakty. Hodně se nám už první den líbila možnost vyrazit na exkurzi do vybraných obchodů. Byli jsme nadšeni, hlavně z obchodu Coop Tip. Protože aktuálně uvažujeme o renovaci prodejny, i na základě zde získaných informací si můžeme udělat představu, co nás čeká a za kolik. Načerpané informace z kongresu předáváme našim zaměstnancům a díky Ladislavu Špačkovi je nezapomeneme proškolit ani o tom, jak se chovat k zákazníkům uctivě. Avšak jedna věc je jim to říci, druhá to opravdu zavést do praxe, a to především v této době, kdy je nedostatek zaměstnanců.

Jana Pavelková, spolumajitelka, Potraviny Majka

Loňský rok byl pro naši společnost plný změn jak v systému distribuce, tak v obchodní strategii. Protože jsme vytvořili zcela novou entitu, je pro nás velmi důležité potkávat se s našimi zákazníky. Proto pro nás byla Samoška velmi důležitá, jelikož jsme měli možnost sejít se jak s potenciálními, tak i se stávajícími klienty. Navíc je zde vždy prostor na širší diskusi oproti běžnému jednání. V neposlední řadě nás velmi těší pozitivní reakce na naši novinku Energy Coffee, kterou budeme nyní uvádět na trh.

Jaroslav Dušek, commercial director, Hell EnergyDrinks

Na kongres jsme se chystali už hodně dlouho. Nikdy nám to však nevyšlo, až letošní ročník v Olomouci jsme si i díky programu nenechali ujít. Protože ústředním tématem této Samošky byl právě obchod jako centrum komunity obce, nemohli jsme nepřijít. Provozujeme totiž drobné rodinné potraviny v malé obci. Proto jsme se chtěli dozvědět, zda něco neděláme špatně a jak to třeba napravit. Velice jsme se těšili na setkání s Markem Pajerem z Družstva CBA CZ. Před lety nám pomáhal změnit náš obchod, a tak jsme se s ním chtěli potkat. Také jsme se těšili na jeho přednášku o přestavbách. Jsme si dobře vědomi, že bez investic to nejde. Proto neustále inovujeme, a to i přesto, že náš obchod je moderní.

Luděk Motáň, majitel, Smíšené zboží u Kapličky

Jsem velice ráda, že se mohu Samošky konečně zúčastnit. O pořádání akcí vím ze skvělého časopisu Zboží&Prodej. Už léta jsem chtěla přijet, ale z provozních důvodů se mi to nedařilo. Tentokrát jsem však už nechtěla chybět, protože jsem se dozvěděla, že obdržím certifikát Tradiční český obchod–certifikováno. Velice kladně hodnotím večerní program, který jsem si užila. Vítám také možnost neformálních diskusí a výměny informací. Většinu přítomných dodavatelů znám a aktivně s nimi spolupracuji. Z programu jsem se těšila na Ladislava Špačka.

Pavla Březinová, majitelka, Potraviny Racek

Kongresu mám čest se účastnit podruhé, opět v Olomouci. Motivem pro mě byla možnost setkat se s dodavateli a partnery. Vítám možnosti networkingu a získání informací z připraveného programu. Hodně zajímavá byla přednáška Ladislava Špačka, byl jsem taky rád za vystoupení starostů, které mělo velký význam pro tradiční trh.

František Jurča, generální ředitel, Jednota, spotřební družstvo Vsetín

Jsme pravidelnými návštěvníky Samošky už osm let. Dokonce jsme se jí v minulosti účastnili také aktivně, protože jako i někteří další jsme využili příležitost představit ve videoreportážích, jak vypadá náš sortiment a jak vedeme náš obchod. Jezdíme jak do Olomouce, tak do Prahy. Na kongresu vždy vítáme možnost získat novou inspiraci a využíváme i navázané kontakty. V roce 2015 jsme takto našli třeba dodavatele, který nám kompletně zrekonstruoval náš obchod, což jsme následně vyhodnotili jako skvělou věc, protože nám to pomohlo v dalším rozvoji. Vždy se těším na videoreportáže, kde mohu vidět, jak a co dělají naši konkurenti, a tak se třeba i inspirovat.

Ivana Hladká, spolumajitelka, Potraviny u Hladkých

Ve firmě nejsem dlouho, ale i tak se kongresu účastním již podruhé. Premiéru jsem si užil v Olomouci a aktuálně jsem uvítal možnost být na pražském setkání. Dříve jsem se pohyboval ve větších retailových řetězcích, a Samoška tak pro mě byla neznámá. Ale musím říci, že obě místa jsou skvělá a koncept a náplň překvapením, že existují takováto inspirativní setkání pro maloobchodníky. Aktuálně plánujeme výměnu našich chladicích zařízení, pokladních systémů a dalších technologií, a tak jsme rádi, že na kongresu máme možnost si s jejich dodavateli o spolupráci promluvit na jednom místě a nemusíme je objíždět jednotlivě. Z programu mě zaujalo téma recyklace, protože i u nás v tomto ohledu chceme udělat nějaké změny, a to i přesto, že odpad už umíme třídit v dostatečné míře. I tak se však chceme ještě zlepšit.

Jiří Svoboda, ředitel maloobchodní sítě, Kubík

Samošky se účastníme od doby, kdy se naše prodejna stala součástí maloobchodní sítě Můj obchod. Pravidelně jezdíme jak do Olomouce, tak i do Prahy. Toto byl náš už asi patnáctý kongres a jsme rádi, že se vrátil do Aquapalace Hotelu Prague, a to nejen z důvodu lepší dopravní dostupnosti. Na akci sbíráme informace o obchodě a máme tak možnost zavést je do našich obchodů. V minulosti jsme si nechali představit nářezový stroj od firmy Bizerba, a protože měl perfektní vlastnosti, následně jsme si ho objednali a jsme s ním spokojeni. Na Samošky vozíme i naše zaměstnance, kteří mají možnost se dovzdělávat. I proto by ji lidé z oboru měli navštěvovat.

Jiří Sedlář, spolumajitel, Minimarket Ferda, Karviná

Samošky jsme se účastnili poprvé a příjemně nás překvapila. Jezdíme na veletrhy a akce tohoto typu s cílem jít s dobou a okouknout novinky na trhu vhodné pro náš obchod. V tomto případě nás v neposlední řadě lákalo také zažít mexickou party, která pro nás není úplně běžná. Celá akce je úžasná. Počínaje prohlídkou prodejen přes večerní program po personál u stánků vystavovatelů, který byl moc příjemný a vstřícný. Dozvěděli jsme se mnoho nového. Například jsme začali uvažovat o elektronických cenovkách do obchodu. Jelikož se zajímám o zdravý životní styl, tak mě nadchla i přednáška Kateřiny Cajthamlové. Zaujala nás také jedna informace z Antonínova pekařství. Konkrétně ta, že půl hodiny před zavírací dobou rozdávají k nákupu koláče, které by jinak zbyly, zdarma. Přijde nám to jako dobrý nápad a chceme ho zavést i u nás v obchodě. A neskutečnou radost mám z kvásku, který jsem si dovezla právě z Antonínova pekařství od moc milé paní provozní. Chléb z něj jsem pekla ještě ten den a byl vynikající. Asi není nic, co by mi na akci chybělo, a určitě se chystáme příští rok přijet znovu.

Monika Šachová, zástupce vedoucího, Potraviny Flop Pavel Šach, Krásná Hora nad Vltavou

První den jsme v rámci doprovodného programu velice rádi využili možnost dvou exkurzí do místních prodejen. Především se nám líbila pekárna. Sami totiž v obchodě provozujeme studenou kuchyni, a tak jsme měli možnost porovnat náš stav a inspirovat se u konkurence, co bychom u nás mohli zavést do praxe, a tak ještě zlepšit naše služby. Z programu jsme byli rádi za přednášku o kávě. Provozujeme pronajatý kávovar a jeho majitel s námi nyní chce změnit podmínky, které nejsou právě výhodné, takže řešíme, jak budeme postupovat dál. O naší příští návštěvě rozhodne jak program, tak aktuální stav v našem obchodě, ale pokud nám to umožní situace, rádi bychom přijeli.

Petr Duchoň, spolumajitel, Potraviny B + L, Syrovice

Samošku vítám. Tento koncept se mi líbí. Vždy se těším na to, jak se potkám s lidmi, kteří se už za dobu jejího konání stali mými známými. Navíc poznám nové výrobky, které míří na trh, a já mám možnost si je vyzkoušet a objednat mezi prvními. Program je poskládaný zajímavě a myslím si, že každý si z něj může vytáhnout to, co potřebuje. A to je i můj případ. Aktuálně řeším systém elektronických cenovek, protože vnímám, že mohou ušetřit pracovní sílu, a navíc mám jistotu, že u zboží bude cena, která tam má být. Pokud budu živý a zdravý, přijdu i příště, protože na tuto akci se vždy těším.

Ladislav Chalupa, vedoucí prodejny, Obchodní dům Večerka, Jemnice

Jsme pravidelnými účastníky kongresu. Pro mě osobně to je již osmá Samoška. Dozvěděl jsem se o ní od svých kolegů, a to před devíti lety. Od té doby jsem přijel pokaždé. Vítám možnost setkat se se stávajícími, ale i novými obchodními partnery, nejen z přednášek načerpat inspiraci, podívat se na nové produkty a služby firem, a především samozřejmě představit ty naše tradičnímu trhu, respektive našim zákazníkům, tedy maloobchodníkům. Největší očekávání jsem měl od hlavního tématu recyklace a od názorů na tuto problematiku ze strany účastníků panelové diskuse. Překvapující pro nás byl počet prezentujících domácích firem, což je signálem zdravého prostředí a zároveň motivací pro obchodníky.

Ondřej Hlinecký, manažer pro klíčové zákazníky, Plzeňský Prazdroj

Na tuto zajímavou akci jsme se vrátili po dvou letech. Letošní ročník byl přitom jak pro mě, tak i pro naši firmu již několikátý. V Praze jsme chtěli tradičnímu trhu představit naše novinky. Přínosem tohoto kongresu je pro dodavatele možnost ukázat své produkty a služby, pro prodejce zase to, že se o nich dozvědí a mají možnost získat informace přímo od těch nejpovolanějších, tedy od zástupců firem. Navíc si mohou novinky vyzkoušet přímo na místě a poznat, co umějí. Kongres Samoška patří do našich pravidelných marketingových plánů.

Martin Pastor, sales representative, Bizerba Czech & Slovakia

Osobně se Samošky účastním poprvé, ale naše firma už poněkolikáté. Kolegové říkají, že každým rokem je akce lepší a lepší. Dozvěděli jsme se o ní přitom nejen od organizátorů, ale také z časopisu Zboží&Prodej. Protože jde o naši cílovou skupinu, vždy se na návštěvníky z tradičního trhu těšíme. Pravidelně je edukujeme a informujeme o tom, že projektujeme, instalujeme, servisujeme a dodáváme zařízení pro maloobchodní prodejny, například chladicí a mrazicí, či nářezové stroje, a tak jim pomáháme, aby přežili 21. století. Na kongresu díky tomu navazujeme i nové kontakty a vítáme možnost se s nimi setkat v uvolněnější atmosféře. V našem byznysu zároveň využíváme získané kontakty a sami vítáme objevené novinky a rádi domlouváme spolupráci. Akci by neměl minout nikdo, kdo působí na tradičním trhu.

Ondřej Kudrnáč, obchodní manažer, Fri-Service Czech

Samošky jsem se účastnila poprvé a byla jsem mile překvapena příjemnou atmosférou a zajímavým programem. Na kongres jsem byla pozvána jako řečník v rámci příběhů úspěšných maloobchodníků. Z programu mě zaujala právě tato diskuse. Bylo pro mě milým překvapením, že většina podnikatelů myslí v první řadě na své zákazníky a snaží se pro ně udělat maximum. Velmi jsem ocenila i vybrané vystavovatele, konkrétně produkty z Matějova pekařství, které bychom rádi odebírali i do našich prodejen.

Romana Hájková, vedoucí prodejny, Mikrofarma

Samoška je pro mě inspirací, která mi pomáhá překonávat překážky maloobchodního trhu. Pokud chci být úspěšný, musím dosáhnout určitých cílů – těch dosáhnu jedině svým úsilím, které je závislé na hledání, učení se, poznání, zkušenostech a chtění. Proto rok co rok už šest let pravidelně navštěvuji tento kongres, který je pro mě v podobě návštěv různých obchodů a skvělých profesionálních přednášek inspirací k dosažení cílů, které dokáží porazit konkurenci na trhu. A kde jinde hledat inspiraci než u příběhů úspěšných maloobchodních prodejen ve videoreportážích? Zde lze načerpat tolik možných inovací v podobě rekonstrukcí prodejen a jedinečných konceptů, které vedou k neuvěřitelnému úspěchu. Faktem je, že nikdo jen tak neřekne, jak se mu podařilo dosáhnout tohoto úspěchu a být konkurenceschopný, protože si tím vytváří další konkurenci. Je to jeho know-how a to je nejdražší. Jak se tedy stát úspěšným? Jděte na Samošku! Skvělým motivátorem pro dosažení úspěchu byla přednáška Mariana Jelínka a v neposlední řadě mě zaujala i přednáška o lihovinách a nealku. Získané informace následně v přizpůsobené podobě aplikuji v naší prodejně.

David Hoffman, ředitel supermarketu, Terno Olomouc

První Samošku jsme navštívili v Praze. Neúčastnili jsme se celého programu, a tak tato vlastně byla taková premiéra, protože jsme zde byli celé dva dny. O pořádání kongresu jsme se dozvěděli z časopisu Zboží&Prodej a zároveň od naší obchodní zástupkyně Maloobchodní sítě Bala, které jsme členy. V rámci programu jsme využili možnost navštívit prodejny Terno a To pravé z Hané i odjinud. Některé podané informace nás překvapily a se zaujetím jsme pozorovali, jak to u nich funguje. Velice se nám líbily příběhy maloobchodníků z videoreportáží. Proto manželku vezmu na výlet a podíváme se, jak to v praxi vypadá v jedné z nich, v prodejně Topaz. Zároveň jsme se dozvěděli o možnosti získat certifikát AČTO. O tom se chceme dozvědět více, především zda by to mělo smysl pro naše podnikání. Využili jsme možnost seznámit se s konkurenty a příjemně nás překvapila jejich otevřenost ke sdílení informací. Již nyní se velice těšíme na pražskou Samošku. Každopádně vítáme možnost setkat se s lidmi, se kterými se běžně nevídáme.

Petr Stefanides, spolumajitel, Potraviny U Stefanidesů

S chutí se na tuto akci vždy vracím. Účastním se jí už asi podesáté, a to z důvodu získání novinek a inspirace. Rádi také využíváme jedinečnou možnost potkat se s partnery, dodavateli a dalšími lidmi z oboru. Vždy vítám přednášky na různá témata. Například velmi rád si poslechnu ty věnující se remodelingu prodejen a přednášky týkající se marketingu. Konkrétně si vzpomínám, že jedna přednáška byla na téma změny pokladních zón. Pečlivě jsem si ji vyslechl a některá doporučení potom uvedl do praxe v našich prodejnách. Letos jsem ocenil informace z příběhů obchodníků a i zde si vezmu nějakou inspiraci, kterou bych potom rád nasadil do našeho provozu. Samošku bych určitě doporučil každému, protože kromě možnosti na ní získat nové informace je to dobrá příležitost potkat lidi z oboru.

Dalibor Novák, vedoucí marketingu, Kubík

V letošním roce se Samošky účastním podruhé. Na akci jsem dorazila z mnoha důvodů, mezi ty hlavní patří navazování kontaktů a hledání potenciálních nových dodavatelů. Ostatně to se mi v loňském roce povedlo, za což jsem velice ráda. Prezentace vždy vítám a snažím se získané informace uplatnit v rámci mého podnikání. V letošním roce jsem si s velkým zaujetím vyslechla přednášku Mariana Jelínka. Byla inspirativní a hodně poučná. Kongres bych doporučila všem lidem působícím v tomto oboru. Každý si zde něco najde, a proto přijdu i příště.

Monika Blažková, jednatelka, Regio kavárna a potraviny Ječmínek

Kongresu v Olomouci jsem se zúčastnila počtvrté. Vždy vítám možnost dozvědět se, co nového se děje v oboru, získat inspiraci a na vlastní oči vidět, jak to dělají ostatní. Letos mě nejvíce zaujala prezentace Mariana Jelínka, která pro mě byla asi nejlepší přednáškou, kterou jsem kdy měla možnost vyslechnout. Jako účastník příběhů úspěšných maloobchodníků jsem byla ráda za dotazy z publika. Uvědomila jsem si totiž, že věci, které v našem obchodě děláme a jsou pro nás samozřejmé, jiní znát nemusí, a že je zajímají podrobnosti. A já jsem se o ně ráda podělila.

Martina Zejvalová, majitelka, Topaz Market

Cílíme hlavně na české klasické sítě typu Jednota a podobné, kde vidíme velký potenciál. I proto jsme už pět let stálým bronzovým partnerem akce. Máme tak jedinečnou možnost být ve styku se zákazníky tradičního trhu, který je pro nás díky své struktuře komplikovanější než zahraniční řetězce. Samoška je pro nás vždy zajímavá díky různorodému programu, který je přínosem nejen pro náš obchod, ale často i pro osobní rozvoj. A to velmi oceňujeme. Navázali jsme řadu přátelství s dalšími pravidelnými účastníky kongresu a vždy se těšíme na setkání s nimi. Osobně jsem uvítala panelovou diskusi s ministryní financí Alenou Schillerovou, která mě nezklamala. Ale i přednáška Mariana Jelínka byla velmi inspirující. Pokaždé sázíme na sampling, který prokazatelně přináší výsledky. Téměř každý obchodník má domácího mazlíčka, a pokud má možnost si krmivo nebo pochoutku vyzkoušet přímo na něm, je to nejlepší reklama. Stojíme si za kvalitou našich produktů a jsme rádi, když si ji zákazník může prověřit před tím, než výrobek koupí.

Jana Klodová, obchodní ředitelka CZ/SK, Vitakraft Chovex

Kongresu jsme se účastnili popáté a naši přítomnost vnímáme jako efektivní příležitost pro utužení spolupráce s dosavadními partnery, k oslovení těch nových, ale i jako možnost být vidět. Zaujala nás přednáška Mariana Jelínka a pobavil večerní program s kasinem a barmanskou show. Pořadatelům se podařilo sestavit báječný program. Kulturně-zábavná část nadchla i pobavila, ta odborná a vzdělávací se nesla v duchu aktuálních témat – byla poutavá i inspirující ve všech směrech. Pro prodejce jsme si nachystali bohatou ochutnávku stávajících lahůdek a zároveň jsme představili novou řadu 100% veganských lahůdek Sinea.

Marcela Hrehová, obchodní manažerka, Gastro-Menu Express

Patříme mezi pravidelné účastníky kongresu Samoška, já osobně jsem ho navštívil již poosmé. Toto profesní setkání je pro nás inspirativní tím, že nám umožňuje získat aktuální informace z trhu, poskytuje prostor pobavit se s našimi zákazníky na neformální úrovni a samozřejmě případně navázat i nové obchodní vztahy. Navíc zde máme příležitost představit účastníkům novinky a podělit se o naše zkušenosti z tradičního trhu. Z letošního programu mě zaujala přednáška Mariana Jelínka, který hovořil o tom, jak lze přetavit motivační zkušenosti z trénování do byznysu. Ale velmi pozitivně hodnotím i nově navázané kontakty. Samošku doporučuji všem, kteří chtějí načerpat aktuální informace o tom, co se v našem byznysu děje.

Petr Šnyrych, field force manager retail, Kofola ČeskoSlovensko

Samošky se účastníme počtvrté. Pravidelně vystavujeme v Praze, v Olomouci jsme poprvé. Vítáme jedinečnou možnost potkat se s našimi partnery na jednom místě, kde máme prostor v relativně krátkém čase je všechny oslovit a ukázat jim, co máme nového a proč by s námi měli obchodovat. Po představení novinek a nějaké ať už formální či neformální debatě vítáme možnost získat zpětnou vazbu na to, jak se jim novinky líbí, a to okamžitě, bez nutnosti na něco čekat. Také od nich vítáme další informace, samozřejmě i ty negativní. Na kongresu vždy potkávám zajímavé lidi, na tomto například z Coopu či kolegy z branže a staré dobré známé. Z programu bych vyzdvihl účast ministryně financí. Líbilo se mi, že přítomným dala možnost s ní diskutovat na téma EET. Akci hodnotíme kladně a těšíme se na další.

Ján Papánek, ředitel společnosti, Pannon Food Bohemia

Jsme pravidelnými účastníky olomoucké Samošky, tentokrát jsme tu už počtvrté. Máme zájem, aby se o nás dozvěděli maloobchodníci, a zároveň s nimi chceme zůstat v kontaktu. Proto nám vyhovuje tento formát, kde můžeme dokonale prezentovat naši firmu, a navíc můžeme dát jak stávajícím, tak potenciálním odběratelům možnost okusit naše výrobky a můžeme je seznámit s novinkami. To je výhoda i pro zatvrzelce, kteří stále odmítají ochutnat, ale tady jim to nečiní problém. Navíc si na této akci dokonale ověříme, zda naše výrobky chutnají, protože získáme okamžitou zpětnou vazbu. Zajímavostí přitom je i to, že k našemu stánku dorazí i potenciální zájemci, kteří o nás vědí například od konkurence či jsme jim byli doporučeni. Jsme sice regionální dodavatel, ale na této akci se nám daří získat odběratele napříč republikou, a to nejen z našeho regionu.

Kateřina Prchlíková, obchodní zástupkyně, Bivoj

Na kongres Samoška jezdím od jeho počátku a vždy se dopředu zajímám o program, abych si vybrala téma, které mě zajímá. Přestože letos nebyla možnost výběru v souběžných sekcích, považuji letošní akci za jednu z nejvydařenějších. Především dopolední program byl pro nás, menší obchodníky, šitý na míru. To je vlastně hlavní důvod, proč se Samošky účastním. Vždy se něco dozvím o nových trendech, novinkách a zajímavostech a zároveň mě to povzbudí do další práce. Velkým přínosem jsou pro mě i vystavovatelé se svými nabídkami. Nejenže se dovídám o novinkách na trhu, ale díky nim a jejich spolupráci jsem například obměnila vybavení obchodu a rozšířila sortiment. Zároveň se na kongresu potkávám s jinými obchodníky a můžeme si tak vyměnit zkušenosti. Z těchto důvodů bych kongres Samoška doporučila všem obchodníkům.

Marie Kouřímová , majitelka, Potraviny CBA

Na kongresu jsem poprvé a dozvěděla jsem se o něm od své kolegyně. Svým obsahem je pro nás obchodníky užitečný. Na přednáškách bylo hodně přínosných podnětů. Pro naše uskupení však řada uvedených doporučení není snadno realizovatelná. I tak ale vítám každou zajímavou informaci. S přítomnými dodavateli vesměs již spolupracuji, ale kolegyně z logistiky navázala některá nová partnerství.

Dagmar Valová, vedoucí oddělení nákupu přímých dodávek, Jednota, spotřební družstvo v Mikulově

Jsem pravidelným účastníkem pražských kongresů Samoška. Láká mě všechno, ale především zajímavý program, fundovaní lidé a přednášky. Vždy vítám, že se zde rozebírají aktuální problémy, které řeším už 20 let. Načerpané informace následně využívám v praxi. Aktuální téma o pracovní síle velmi vítám. Řešení této otázky je totiž strašně důležité. Na kongresu se navíc seznamuji s novými dodavateli, beru si od nich kontakty a domlouvám na případné spolupráci. Z letošního programu se zamyslím především nad tím, co říkal Yemi A. D. Také bych chtěl získávat zpětnou vazbu od svých zákazníků, jak se jim u mě líbilo. Potom mě zaujala možnost být vidět on-line, na tom musím zapracovat, ale někdo mi s tím musí pomoci. Akci doporučuji každému, s kým o ní mluvím, a kdyby druhá Samoška nebyla až v Olomouci, jezdil bych i tam.

Miloslav Hubínek, majitel, Potraviny Hrusice

Této akce se účastníme poprvé. Jako vystavovatelé jsme se chtěli představit případným odběratelům, nasbírat nové kontakty a setkat se s těmi stávajícími. Jsme mile překvapeni, že tu potkáváme nové, dosud nepoznané tváře. Obchod však končí připsáním peněz na účet, a je nám jasné, že na kongresu kontrakty neučiníme, ale máme možnost si je předjednat. Navíc vítáme možnost získat inspiraci, zajímají nás také názory na to, jak lidé vnímají privátní značky či ty méně známé. Naše zboží dodáváme i na tradiční trh.

Martin Vyhnálek, majitel, Glomex

Kongresu Samoška se účastním pravidelně. Vlastně jsem na ni už asi podesáté a láká mě především možnost potkat podnikatele z jiného oboru, než ve kterém podnikáme my a potom také jednotlivé přednášky. Navíc to s manželem bereme jako možnost nechat se vytrhnout z naší každodenní rutiny. Pochválila bych přednášku o seniorech. Nás konkrétně motivuje k tomu, jak se ke starším lidem chovat, jak s nimi mluvit a jak prodávat zboží nejen mladým, což je úplně jiná kategorie s jiným přístupem. Vítáme názory odborníků na konkrétní oblasti, které hodláme aplikovat v naší drogerii. Bez diskusí bych akci doporučila všem maloobchodníkům, minimálně kvůli inspiraci.

Alena Zubová, spolumajitelka, Drogerie Z & Z

Kongres pro nás představuje možnost odprezentovat se tradičnímu trhu. Akce se účastníme poprvé. A protože vnímáme, že právě tradiční trh je v České republice silný a my jsme na něm teprve třetí rok samostatně, před tím jsme pět let naši značku prodávali přes distributora, chtěli jsme využít možnost a oslovit tuto zajímavou skupinu. Setkali jsme se s potenciálními zákazníky už na večerním programu, což vnímám pozitivně. Pozitivně hodnotím i setkání s maloobchodníky, kteří naše výrobky už prodávají, a vítáme jejich názory. Na našem stánku jsme nabízeli možnost ochutnat vybrané druhy čajů, které vyrábíme, a konkrétně tak ukázat jejich kvalitu.

Roman Drobena, sales manager, Bercoff Klember CZ

Kongresu se účastním poprvé. Vůbec jsem netušil, že něco takového existuje a dozvěděl jsem se o něm až v době, kdy jsem se měl stát jeho součástí. Jsem mile překvapen vysokou účastí, množstvím partnerů a všech přítomných lidí z maloobchodního byznysu. Účastnili jsme se programu v předvečer konání konference, kdy jsme si obešli stánky a popovídali s dodavateli. Z přednášek jsem si se zájmem poslechl tu o zaměstnancích. Jsem trochu solitérní typ, naše podnikání se navíc nachází na rozhraní řemeslné živnosti, maloobchodu a restaurační činnosti, a proto je Samoška svým programem trochu mimo náš rank. Lidem z oboru ji však budu určitě doporučovat.

Milan Pospíšil, spolumajitel, Přístav Valnovka

Letos jsme na kongres dorazili z toho důvodu, že chceme tradičnímu trhu představit novou, vylepšenou recepturu pizzy Ristorante. Vítáme možnost setkat se s maloobchodníky a upevnit obchodní vztahy. Se zákazníky se bavíme také o tom, čeho jsme dosáhli a co bychom mohli udělat nově, a tak máme možnost naplánovat různé další aktivity. Vítáme neformálnost, lidé jsou potom více otevření, než když jsou v kancelářích.

Daniel Šmatera, regional key account manager, Dr. Oetker

V minulosti jsme na kongres Samoška chodili pravidelně, potom jsme pár let vynechali. Akci považuji za jednu z možností, jak nás lidé mohou poznat, a speciálně vítáme možnost ukázat se na akci pro nezávislý trh. Do Prahy jsme přijeli proto, že chceme být více vidět a oslovit nové odběratele, protože do Olomouce jezdí ti, co nás znají. Máme zmapovanou celou republiku a naši obchodníci oslovují potenciální odběratele napřímo. Na akci jsme tak jeli s tím, abychom se zviditelnili a ukázali novinky. Samošku zároveň bereme jako příležitost získat nové, v byznysu užitečné informace, a řešit případně problémy, které se nás týkají. Za tu dobu, co jsme se neúčastnili, se kongres významně posunul, a to pozitivním směrem.

Karel Pilčík, předseda představenstva a majitel, MP Krásno

Dvakrát jsem navštívil kongres v Olomouci a jednou v Praze. Jezdím na něj za poznáním. Pro své podnikání potřebuji být v obraze a připravit se na zákonné povinnosti, jako je například nyní GDPR. Pokaždé se něco dozvím, což mi je k užitku. Samoška mi pomáhá v našem obchodě provádět drobné úpravy. Jednou takovou je například změna uspořádání sortimentu a aktuálně řešíme, jak zavést oblečení ve firemních barvách. Akci bych určitě doporučil každému, protože je to dobrá příležitost k načerpání inspirace.

Jiří Vejvoda, majitel, Potraviny U Vejvodů

Jsem od rána do večera v práci a nemám čas si rozšiřovat obzory. Proto vítám tuto možnost nasát něco nového, co by nám mohlo pomoci se posunout zase o kousek dále. Na minulém kongresu jsme se těšili především na přednášky o GDPR a věrnosti zákazníků. Hodně nám daly i příběhy úspěšných maloobchodníků ve videoreportážích. V minulosti jsme je využili pro rekonstrukci našich prostor. Moc se mi líbil stánek firmy Alimpex Food. Vyslechla jsem si jejich zajímavý výklad a měla jsem možnost ochutnat novinky. Akci bychom doporučili všem, je to příjemné místo s možností potkat se s lidmi z oboru.

Emília Horňáková, spolumajitelka, Samoška Radost

Na kongres jezdím pravidelně. Vítám možnost podívat se na to, co je nového u našich dodavatelů,a promluvit si s nimi. Na poslední Samošce jsme s kolegy dokonce objevili jednoho nového dodavatele míchaných nápojů. Nadchl nás natolik, že přemýšlíme o navázání obchodní spolupráce. Podobně jsme vloni uspěli s dodavatelem krmiv a v našem sortimentu figuruje dodnes.

Jana Palyzová, referentka marketingu, Tempo, Obchodní družstvo

Na kongres jsme se chystali už asi tři roky. Jakmile syn nastoupil do obchodu, rozhodl, že letos konečně vyrazíme. Tak jsme jeli a vůbec toho nelitujeme. Akci pravidelně sledujeme v časopise Zboží&Prodej, a především v příloze Ozvěny Samošky. Nejvíce nás zaujaly videoreportáže z prodejen a konkrétně to, jak v jedné z nich měli nádherný úsek pečiva. V loňském roce jsme vyměnili interiér prodejny a nyní se chystáme investovat do automatických dveří. Příště zase přijedeme rádi, protože nám vyhovuje prostředí, a především máme možnost si promluvit s dodavateli.

Stanislav Vaněk, majitel, Jan Vaněk — V-Market

Naše společnost se kongresu zúčastnila za účelem setkání se stávajícími obchodními partnery a také navázání nových kontaktů s obchodníky v jednotlivých regionech a posílení vztahů se skupinou Coop. Myslím, že takováto neformální setkání mohou vztahy prohloubit. Kongres je také příležitostí načerpat nové informace od zástupců státních institucí a zúčastnit se zajímavých přednášek a workshopů, případně se seznámit s aktuálními trendy. Na našem stánku jsme mohli prezentovat sortiment a představit naše novinky pro rok 2017. Načerpali jsme zde mnoho informací a inspiraci pro další spolupráci s partnery a díky novým kontaktům již také proběhla mnohá obchodní jednání. Nejen z tohoto důvodu bych účast na příštích ročnících doporučil i dalším producentům. Je zde totiž možné najít klíčové produkty pro obchod, a to díky velké koncentraci obchodníků a odborníků z retailu. V neposlední řadě lze díky kongresu porovnat rozdíly mezi moderním a tradičním trhem.

Roman Kužel, sales manager, Johann Kotányi

O Samošce jsem slyšel již před delší dobou, nicméně nikdy jsem se jí v minulosti nezúčastnil. Vlastníme rodinnou samoobsluhu, a protože se o dění v tomto oboru zajímám, chtěl jsem vidět, jak to na kongresu vypadá, a zjistit, kolik firem se jej účastní. Byl jsem také zvědavý na přednášky a prezentace. Samoška moje očekávání splnila, vlastně jsem byl velmi mile překvapen. Přivítalo mě příjemné prostředí, zajímavé stánky, poutavé přednášky a vynikající občerstvení. Účast na kongresu bych určitě doporučil. Důvodem je to, že je zde možné poznat další lidi z oboru a navázat užitečné kontakty či udělat objednávky. Na konferenci se také lze seznámit s novinkami a získat informace z oboru či poslechnout si zajímavé přednášky.

Miroslav Dub, spolumajitel, Potraviny U Dubů

Vzhledem k tomu, že jsem se spolu s manželkou zúčastnil minulé Samošky, zajímal nás samozřejmě i další kongres. V oblasti obchodu podnikáme už dvacet pět let. Sleduji vývoj v naší republice, jak se mění způsoby prodeje, jak se vyvíjejí nové technologie výroby, a to zejména potravin, zkrátka zajímá nás dění okolo maloobchodu. Pokaždé se nám zde podaří najít kontakty na zajímavé lidi z našeho oboru.

Pavel Filip, majitel, Koloniál Jifi

Hlavním důvodem mé účasti na kongresu bylo předání certifikátu Tradiční český obchod. Musím říct, že Samoška splnila mé očekávání a účast na příštích ročnících bych dalším obchodníkům určitě doporučila. Nejvíce mne zaujala přednáška Jana Mühlfeita o objevování potenciálu, inspiraci a osobním rozvoji.

Jana Florková, vedoucí supermarketu, Coop Tip v Křemži

Kongresu se účastním tradičně již několik let. Představuje pro mne příležitost k setkání s obchodními partnery, ale i konkurenty. Současně oceňuji i zajímavá témata odborných přednášek a prezentace partnerů. I tentokrát Samoška splnila má očekávání, protože schůzky, které jsem měl v plánu, se uskutečnily, přednášky byly zajímavé a i prezentace partnerů akce byly přínosné. Tato setkání beru jako možnost posílení obchodních kontaktů a seznámení se s novinkami v oboru. Účast na příštích ročnících bych všem rozhodně doporučil. Domnívám se, že tento druh setkávání je přínosný.

Robert Bárta, ředitel, ProVektor

Na Samošku jsme přijeli představit projekt pošta Partner, jenž nabízí otevření franšízové provozovny České pošty v prodejnách obchodníků, kteří tak mohou posílit svou prestiž v místě prodeje a získat další příjem. Jsem spokojen, protože hlavním cílem bylo rozšířit informace mezi obchodníky, a to se povedlo. Mimochodem, na základě prezentace jsme již získali zájemce o provozování. Určitě bych doporučil účast firmám, které potřebují propagovat produkt určený pro okruh těchto lidí. Je totiž jen málo příležitostí prezentovat nabídku před tak širokým fórem na jednom místě.

Pavel Tykal, specialista řízení požadavků, Česká pošta

Na Samošce jsem byla poprvé. Chtěla jsem si udělat vlastní názor, pokud se týká organizace kongresu a náplně jednotlivých prezentací. Pokud je mi známo, jiná akce zaměřená na tradiční trh v Česku není, čili v tom má Samoška svou jedinečnost. Logicky jsou zde jiní vystavovatelé a prezentující, probírají se jiná témata než na ostatních konferencích o retailu. Samoška mé očekávání splnila. Osobní kontakt s vystavovateli a prezentujícími je podle mého názoru největším benefitem. Pro výrobce je užitečná prezentace nových výrobků a řešení, která jsou nebo budou uvedena na trh. Kongres je prostorem, kde lze výrobek ukázat lidem s rozhodovacími pravomocemi v maloobchodu a podpořit jej odborným výkladem. Zároveň je to pro obchodníky příležitost nechat se inspirovat novými řešeními, která zlepší a usnadní jejich práci

Vlasta Vlasáková, off-trade communication manager, Budějovický Budvar

Kongresu jsem se zúčastnila již podruhé. Chtěla jsem osobně vidět Andreje Babiše a udělat si na něj názor, lákala mě přednáška Iva Tomana. Informace, které jsem očekávala, jsem dostala. Potěšilo mě, že mi zástupci Finanční správy ČR odpověděli na můj dotaz. Přínosem pro mě bylo seznámení s tím, jak přemýšlí mileniánové. Díky prezentaci jsem přišla na to, že se musím o tuto skupinu více zajímat. Možnosti, jak bych je mohla víc oslovit, určitě existují. Velkou radost mi udělal také rozhovor s Josefem Štíchou, který podobně jako já řeší problematiku malých obchůdků na vesnicích. I když s minimální tržbou, představují tyto obchody službu lidem. Dalším přínosem pro mě bylo po přednášce Iva Tomana rozhodnutí zúčastnit se jeho školení Jak vést malý kolektiv. Tím jsem vyřešila věc, která mě dlouho trápila. Když to shrnu a podtrhnu, prožila jsem dva dny plné užitečných informací. Účast na kongresu bych všem obchodníkům ze srdce doporučila. Je potřeba opustit každodenní rutinu, otevřít se novým informacím a podívat se na své pracovní starosti z jiného pohledu!

Marie Hédlová, vedoucí, Obchůdek u Marušky

Za poslední léta pozoruji nárůst účastníků, program se vyvíjí, přičemž témata jsou nevyčerpatelná, i když se po letech objeví znovu, protože sem jezdí stále noví lidé. Na kongresu se mi líbí fakt, že obchodníky sjednocuje, vzni-
kají tu nová partnerství a nové kontakty. I letošní ročník byl perfektní, účast byla rekordní. A povedla se propagace s výstupy v České televizi i v dalších médiích. To je velmi důležité, aby veřejnost věděla, že tu je i tradiční obchod, nejen řetězce, a že čeští obchodníci mají lidem co nabídnout.

Jan Hrdina , tajemník, AČTO

Na kongres Samoška jezdíme již několik let, až na dvě výjimky jsme navštívili všechny ročníky. Akce má pro nás velký přínos, protože z ní vždy odjíždíme plni energie a inspirace. Letos se nám nejvíce líbila přednáška Ladislava Špačka; byl perfektní.

Magdalena Vašulková, manager, Potraviny U Vašulků

Účast na kongresu v roli dodavatele se nám velmi osvědčila a rádi se zapojíme i do dalších ročníků. Naše společnost, která se zaměřuje na chlazené i nechlazené produkty, je na českém trhu již 15 let, nicméně na stánku jsme se snažili prezentovat spíše takzvané topky a nové výrobky, které zákazníci ještě příliš neznají. Přijeli jsme sem rovněž s cílem zjistit, co lidé chtějí, a získat zpětnou vazbu, na níž můžeme stavět svou další strategii a rozšiřovat nabídku výrobků české kvality pod privátní značkou.

Alexandra Jurkovičová, obchodní manažerka, Comperio

Na kongresu jsem byl letos poprvé a velmi se mi tu líbilo. Zejména jsem byl rád za příležitost poznat nové dodavatele, vyzkoušet si jejich produkty a hovořit s obchodními zástupci či manažery, což představuje potenciál pro rozšíření našeho sortimentu. Z přednášek mě zaujalo vystoupení Ladislava Špačka, zajímavá pro nás byla i prezentace legislativy a vystoupení ministrů, což celému tématu dodalo na vážnosti. Akce byla skvělá i z hlediska organizace a občerstvení; vůbec nic nám tu nechybělo.

Tien LocDang, obchodní poradce, ProVektor

Na kongresu Samoška jsme poprvé a líbí se nám tady. Je to tu zajímavé a myslím, že to dokonce předčilo naše očekávání. Přijeli jsme navázat co nejvíce kontaktů, protože kvůli expanzi, kterou nyní zažíváme, potřebujeme nové partnery a odběratele. Na základě letmého vyhodnocení si myslím, že se nám to i podařilo, takže jsme maximálně spokojení. Také přednášky jsou pro mě docela přínosem. Rozhodně se zúčastním znovu, zejména kvůli zajímavým lidem a kontaktům nejen z obchodu, ale i marketingu.

Ondřej Špiřík, marketingový manažer, Medipoint Services

Jezdím sem už od začátku a líbí se mi, že se tu mohu setkat jak s našimi zákazníky, tak i kolegy z oboru, případně jiných oblastí rychloobrátkového zboží. Hlavně se mi líbí, že se Samoška někam posouvá. Oceňuji, že je místem, kde jsou vidět příběhy, jak jednotliví obchodníci dokázali svým unikátním přístupem obstát a porazit v okolí ty ostatní. Našim produktům se na tradičním trhu daří slušně, ale nesmíme usnout na vavřínech. Proto je třeba stále hledat příležitosti, jak spojit náš produkt s představou každého obchodníka. Na kongres určitě přijedu znovu.

Václav Vencl, manažer pro klíčové zákazníky, Coca-Cola HBC Česká republika

Letos jsem se zúčastnil kongresu Samoška pošestnácté. Člověk ví, do čeho jde a je vidět, že akce si drží vysoký standard. Pro mě a vedení sítí a aliancí to není ani tak o přednáškách, které jsou důležité spíše pro maloobchodníky, jako spíše o kontaktech. Potkáte se na jednom místě s řadou lidí, s nimiž se přes rok nevidíte. V současné době mám z tradičního trhu pocit, že se všichni soustředili na nakupování, věří, že když dobře nakoupí, tak i prodají. Uniká jim ale fakt, že je důležité, aby prodejny také dobře vypadaly a aby se věnovali zákazníkům. V opačném případě by dnes nezávislý trh byl mnohem dál. Pro nás byl rok 2015 zlomový. Dělali jsme spoustu změn a než se nastartovaly, směřoval první půlrok do minusu a nyní končíme nulou či mírným nárůstem. Je však důležité, že se růstový trend trochu nastartoval.

Kamil Werner, ředitel, MO Partner

Kongres hodnotím jako velmi přínosný. Myslím, že maloobchodníci by se ho měli účastnit, protože se dozvědí plno nových věcí, které mohou využít v prodejnách. I my jsme některé detaily z minulých ročníků sami využili.

Michal Janoušek, obchodní ředitel, Kubík

Na kongresu jsem poprvé s dcerou, která pracuje jako manažerka mé prodejny. Již delší dobu ale odebírám časopis Zboží&Prodej, takže vím, o čem tady je řeč. Byli jsme mile překvapeni, akce je pro nás novou inspirací. Nejvíce se nám líbily zkušenosti obchodníků. Slyšeli jsme hodně inspirativní nápady, třeba rozvoz potravin domů či internetový prodej potravin, zkrátka zajímavé služby pro zákazníky. Z přednášek nás nadchla také prezentace o možnosti zařadit léky do prodeje, což je důležité hlavně pro seniory. Potkal jsem tu řadu obchodníků, které znám i mimo Samošku, protože jsem v síti prodejen Hruška, jejíž členové se díky pořádání různých akcí mezi sebou znají. Z výrobců nám tu chybí společnost MP Krásno, jejíž produkty u nás mají velký úspěch, protože nabízí široký sortiment a poměrně dostupné ceny. Jsou tady ale jiní, jako Váhala a spol., což jsou stálice. Určitě se sem rádi znovu podíváme.

Karel Hýža, majitel prodejny se smíšeným zbožím, Černotín

Pro mě je Samoška vždy užitečná a přínosná, protože poznatky, které tu zazní, se dají vždy nějakým způsobem aplikovat. A samozřejmě je kongres také o neformálních setkáních a nových kontaktech. Tím je mimořádná a výborná. Protože jsem prakticky orientovaná, vždy mě znovu zaujmou zkušenosti účastníků nebo kolegů, takže nejvíce mě oslovilo detailní přiblížení čtyř prodejen.

Blanka Štulíková, manažerka nákupu, JPServis

Letošní ročník kongresu Samoška byl výjimečný v obsazení mluvčích, především zástupců ministerstva financí, kteří se snažili objasnit systém elektronické evidence tržeb. Myslím, že pro spoustu obchodníků to byl právě ten magnet, který je na akci přitáhl. Zároveň jsem byl spokojený i s možností navázat nové kontakty. Jako dodavatelé tady máme spoustu partnerů, s nimiž bylo možné si v klidu popovídat jinak než u jednacího stolu.

Pavel Fuksa, national field sales manager off-trade, Karlovarské minerální vody

Na kongresu Samoška jsem byla poprvé a jsem nadšená. Z programu mě nejvíce zaujal projekt Perfektní obchod prezentovaný společností Nestlé Česko. Také se mi líbila přednáška Vladimíra Bystrova o tom, jak zpestřit prodej v maloobchodě prostřednictvím regionálních potravin. Je to cesta, o níž jsem již přemýšlela a kterou bych se ráda sama vydala. Částečně se o to již snažím navazováním spolupráce s farmáři a regionálními výrobci a prezentace mě inspirovala, jak v tom dále pokračovat.

Jana Vejvodová, vedoucí prodejny, Potraviny U Vejvodů

Samošku hodnotím pozitivně. Načerpal jsem mnoho nových informací a líbil se mi i doprovodný program. Zaujal mě především Andrej Babiš a Marian Jurečka, stejně tak i prezentace o zavádění elektronické evidence tržeb. Na kongresu jsem byl již pošesté, stihl jsem si obejít stánky partnerů, prohlédl si novinky a naši nákupčí jistě osloví nové obchodní partnery. Některé novinky se tak vyskytnou i v sortimentu našich prodejen.

Tomáš Lukeš, development manažer, JPServis

Konference Samoška je pro mě možnost setkání s osobami z retailu i fórem k prodiskutování aktuálního dění v této oblasti. Přínosná byla konferenční část reagující na aktuální otázky v legislativě i současné trendy v maloobchodu. Podobné aktivity vidím jako přínosné a prospěšné jak pro stranu prodejců, tak výrobců a dodavatelů. Osobně si nejvíce cením prezentace praktických zkušeností s inovacemi, které do oboru denně vstupují.

Lukáš Němčík, projektový manažer, skupina Coop

Kongres Samoška v Olomouci byl přínosný. Velkým tématem byla připravovaná elektronická evidence tržeb, zpestřením byla účast zahraničních manažerů IT, kteří zde prezentovali své praktické zkušenosti s chorvatským modelem EET, který by měl sloužit jako vzor pro přípravu českého zákona o EET. Tato problematika byla také probírána na panelové diskuzi, jíž se zúčastnili zástupci AČTO a Ministerstva financí ČR. Z odpoledního programu si mohl každý z posluchačů odnést nové nápady, třeba jak oslovit veřejnost prostřednictvím sociální sítě, jak modernizovat prodejny nebo jak zlepšit spolupráci obchodníků s dodavateli. Dobře hodnotím videoprezentace čtyř maloobchodních prodejen tradičního trhu. Výborně, jen tak dál!

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka