uvádí...
24. kongres SAMOŠKA, 21.–22. 1. 2020

Reference

Je to naplno využitý den, vždy něco nového.
Účastníci oceňují získané informace, přehled o novinkách dodavatelů a nové kontakty.

Samošky jsem se účastnila poprvé a byla jsem mile překvapena příjemnou atmosférou a zajímavým programem. Na kongres jsem byla pozvána jako řečník v rámci příběhů úspěšných maloobchodníků. Z programu mě zaujala právě tato diskuse. Bylo pro mě milým překvapením, že většina podnikatelů myslí v první řadě na své zákazníky a snaží se pro ně udělat maximum. Velmi jsem ocenila i vybrané vystavovatele, konkrétně produkty z Matějova pekařství, které bychom rádi odebírali i do našich prodejen.

Romana Hájková, vedoucí prodejny, Mikrofarma

Samoška je pro mě inspirací, která mi pomáhá překonávat překážky maloobchodního trhu. Pokud chci být úspěšný, musím dosáhnout určitých cílů – těch dosáhnu jedině svým úsilím, které je závislé na hledání, učení se, poznání, zkušenostech a chtění. Proto rok co rok už šest let pravidelně navštěvuji tento kongres, který je pro mě v podobě návštěv různých obchodů a skvělých profesionálních přednášek inspirací k dosažení cílů, které dokáží porazit konkurenci na trhu. A kde jinde hledat inspiraci než u příběhů úspěšných maloobchodních prodejen ve videoreportážích? Zde lze načerpat tolik možných inovací v podobě rekonstrukcí prodejen a jedinečných konceptů, které vedou k neuvěřitelnému úspěchu. Faktem je, že nikdo jen tak neřekne, jak se mu podařilo dosáhnout tohoto úspěchu a být konkurenceschopný, protože si tím vytváří další konkurenci. Je to jeho know-how a to je nejdražší. Jak se tedy stát úspěšným? Jděte na Samošku! Skvělým motivátorem pro dosažení úspěchu byla přednáška Mariana Jelínka a v neposlední řadě mě zaujala i přednáška o lihovinách a nealku. Získané informace následně v přizpůsobené podobě aplikuji v naší prodejně.

David Hoffman, ředitel supermarketu, Terno Olomouc

První Samošku jsme navštívili v Praze. Neúčastnili jsme se celého programu, a tak tato vlastně byla taková premiéra, protože jsme zde byli celé dva dny. O pořádání kongresu jsme se dozvěděli z časopisu Zboží&Prodej a zároveň od naší obchodní zástupkyně Maloobchodní sítě Bala, které jsme členy. V rámci programu jsme využili možnost navštívit prodejny Terno a To pravé z Hané i odjinud. Některé podané informace nás překvapily a se zaujetím jsme pozorovali, jak to u nich funguje. Velice se nám líbily příběhy maloobchodníků z videoreportáží. Proto manželku vezmu na výlet a podíváme se, jak to v praxi vypadá v jedné z nich, v prodejně Topaz. Zároveň jsme se dozvěděli o možnosti získat certifikát AČTO. O tom se chceme dozvědět více, především zda by to mělo smysl pro naše podnikání. Využili jsme možnost seznámit se s konkurenty a příjemně nás překvapila jejich otevřenost ke sdílení informací. Již nyní se velice těšíme na pražskou Samošku. Každopádně vítáme možnost setkat se s lidmi, se kterými se běžně nevídáme.

Petr Stefanides, spolumajitel, Potraviny U Stefanidesů

S chutí se na tuto akci vždy vracím. Účastním se jí už asi podesáté, a to z důvodu získání novinek a inspirace. Rádi také využíváme jedinečnou možnost potkat se s partnery, dodavateli a dalšími lidmi z oboru. Vždy vítám přednášky na různá témata. Například velmi rád si poslechnu ty věnující se remodelingu prodejen a přednášky týkající se marketingu. Konkrétně si vzpomínám, že jedna přednáška byla na téma změny pokladních zón. Pečlivě jsem si ji vyslechl a některá doporučení potom uvedl do praxe v našich prodejnách. Letos jsem ocenil informace z příběhů obchodníků a i zde si vezmu nějakou inspiraci, kterou bych potom rád nasadil do našeho provozu. Samošku bych určitě doporučil každému, protože kromě možnosti na ní získat nové informace je to dobrá příležitost potkat lidi z oboru.

Dalibor Novák, vedoucí marketingu, Kubík

V letošním roce se Samošky účastním podruhé. Na akci jsem dorazila z mnoha důvodů, mezi ty hlavní patří navazování kontaktů a hledání potenciálních nových dodavatelů. Ostatně to se mi v loňském roce povedlo, za což jsem velice ráda. Prezentace vždy vítám a snažím se získané informace uplatnit v rámci mého podnikání. V letošním roce jsem si s velkým zaujetím vyslechla přednášku Mariana Jelínka. Byla inspirativní a hodně poučná. Kongres bych doporučila všem lidem působícím v tomto oboru. Každý si zde něco najde, a proto přijdu i příště.

Monika Blažková, jednatelka, Regio kavárna a potraviny Ječmínek

Kongresu v Olomouci jsem se zúčastnila počtvrté. Vždy vítám možnost dozvědět se, co nového se děje v oboru, získat inspiraci a na vlastní oči vidět, jak to dělají ostatní. Letos mě nejvíce zaujala prezentace Mariana Jelínka, která pro mě byla asi nejlepší přednáškou, kterou jsem kdy měla možnost vyslechnout. Jako účastník příběhů úspěšných maloobchodníků jsem byla ráda za dotazy z publika. Uvědomila jsem si totiž, že věci, které v našem obchodě děláme a jsou pro nás samozřejmé, jiní znát nemusí, a že je zajímají podrobnosti. A já jsem se o ně ráda podělila.

Martina Zejvalová, majitelka, Topaz Market

Cílíme hlavně na české klasické sítě typu Jednota a podobné, kde vidíme velký potenciál. I proto jsme už pět let stálým bronzovým partnerem akce. Máme tak jedinečnou možnost být ve styku se zákazníky tradičního trhu, který je pro nás díky své struktuře komplikovanější než zahraniční řetězce. Samoška je pro nás vždy zajímavá díky různorodému programu, který je přínosem nejen pro náš obchod, ale často i pro osobní rozvoj. A to velmi oceňujeme. Navázali jsme řadu přátelství s dalšími pravidelnými účastníky kongresu a vždy se těšíme na setkání s nimi. Osobně jsem uvítala panelovou diskusi s ministryní financí Alenou Schillerovou, která mě nezklamala. Ale i přednáška Mariana Jelínka byla velmi inspirující. Pokaždé sázíme na sampling, který prokazatelně přináší výsledky. Téměř každý obchodník má domácího mazlíčka, a pokud má možnost si krmivo nebo pochoutku vyzkoušet přímo na něm, je to nejlepší reklama. Stojíme si za kvalitou našich produktů a jsme rádi, když si ji zákazník může prověřit před tím, než výrobek koupí.

Jana Klodová, obchodní ředitelka CZ/SK, Vitakraft Chovex

Kongresu jsme se účastnili popáté a naši přítomnost vnímáme jako efektivní příležitost pro utužení spolupráce s dosavadními partnery, k oslovení těch nových, ale i jako možnost být vidět. Zaujala nás přednáška Mariana Jelínka a pobavil večerní program s kasinem a barmanskou show. Pořadatelům se podařilo sestavit báječný program. Kulturně-zábavná část nadchla i pobavila, ta odborná a vzdělávací se nesla v duchu aktuálních témat – byla poutavá i inspirující ve všech směrech. Pro prodejce jsme si nachystali bohatou ochutnávku stávajících lahůdek a zároveň jsme představili novou řadu 100% veganských lahůdek Sinea.

Marcela Hrehová, obchodní manažerka, Gastro-Menu Express

Patříme mezi pravidelné účastníky kongresu Samoška, já osobně jsem ho navštívil již poosmé. Toto profesní setkání je pro nás inspirativní tím, že nám umožňuje získat aktuální informace z trhu, poskytuje prostor pobavit se s našimi zákazníky na neformální úrovni a samozřejmě případně navázat i nové obchodní vztahy. Navíc zde máme příležitost představit účastníkům novinky a podělit se o naše zkušenosti z tradičního trhu. Z letošního programu mě zaujala přednáška Mariana Jelínka, který hovořil o tom, jak lze přetavit motivační zkušenosti z trénování do byznysu. Ale velmi pozitivně hodnotím i nově navázané kontakty. Samošku doporučuji všem, kteří chtějí načerpat aktuální informace o tom, co se v našem byznysu děje.

Petr Šnyrych, field force manager retail, Kofola ČeskoSlovensko

Samošky se účastníme počtvrté. Pravidelně vystavujeme v Praze, v Olomouci jsme poprvé. Vítáme jedinečnou možnost potkat se s našimi partnery na jednom místě, kde máme prostor v relativně krátkém čase je všechny oslovit a ukázat jim, co máme nového a proč by s námi měli obchodovat. Po představení novinek a nějaké ať už formální či neformální debatě vítáme možnost získat zpětnou vazbu na to, jak se jim novinky líbí, a to okamžitě, bez nutnosti na něco čekat. Také od nich vítáme další informace, samozřejmě i ty negativní. Na kongresu vždy potkávám zajímavé lidi, na tomto například z Coopu či kolegy z branže a staré dobré známé. Z programu bych vyzdvihl účast ministryně financí. Líbilo se mi, že přítomným dala možnost s ní diskutovat na téma EET. Akci hodnotíme kladně a těšíme se na další.

Ján Papánek, ředitel společnosti, Pannon Food Bohemia

Jsme pravidelnými účastníky olomoucké Samošky, tentokrát jsme tu už počtvrté. Máme zájem, aby se o nás dozvěděli maloobchodníci, a zároveň s nimi chceme zůstat v kontaktu. Proto nám vyhovuje tento formát, kde můžeme dokonale prezentovat naši firmu, a navíc můžeme dát jak stávajícím, tak potenciálním odběratelům možnost okusit naše výrobky a můžeme je seznámit s novinkami. To je výhoda i pro zatvrzelce, kteří stále odmítají ochutnat, ale tady jim to nečiní problém. Navíc si na této akci dokonale ověříme, zda naše výrobky chutnají, protože získáme okamžitou zpětnou vazbu. Zajímavostí přitom je i to, že k našemu stánku dorazí i potenciální zájemci, kteří o nás vědí například od konkurence či jsme jim byli doporučeni. Jsme sice regionální dodavatel, ale na této akci se nám daří získat odběratele napříč republikou, a to nejen z našeho regionu.Ján Papánek, ředitel společnosti, Pannon Food Bohemia

Kateřina Prchlíková, obchodní zástupkyně, Bivoj

Na kongresu jsem poprvé a dozvěděla jsem se o něm od své kolegyně. Svým obsahem je pro nás obchodníky užitečný. Na přednáškách bylo hodně přínosných podnětů. Pro naše uskupení však řada uvedených doporučení není snadno realizovatelná. I tak ale vítám každou zajímavou informaci. S přítomnými dodavateli vesměs již spolupracuji, ale kolegyně z logistiky navázala některá nová partnerství.

Dagmar Valová, vedoucí oddělení nákupu přímých dodávek, Jednota, spotřební družstvo v Mikulově

Jsem pravidelným účastníkem pražských kongresů Samoška. Láká mě všechno, ale především zajímavý program, fundovaní lidé a přednášky. Vždy vítám, že se zde rozebírají aktuální problémy, které řeším už 20 let. Načerpané informace následně využívám v praxi. Aktuální téma o pracovní síle velmi vítám. Řešení této otázky je totiž strašně důležité. Na kongresu se navíc seznamuji s novými dodavateli, beru si od nich kontakty a domlouvám na případné spolupráci. Z letošního programu se zamyslím především nad tím, co říkal Yemi A. D. Také bych chtěl získávat zpětnou vazbu od svých zákazníků, jak se jim u mě líbilo. Potom mě zaujala možnost být vidět on-line, na tom musím zapracovat, ale někdo mi s tím musí pomoci. Akci doporučuji každému, s kým o ní mluvím, a kdyby druhá Samoška nebyla až v Olomouci, jezdil bych i tam.

Miloslav Hubínek, majitel, Potraviny Hrusice

Této akce se účastníme poprvé. Jako vystavovatelé jsme se chtěli představit případným odběratelům, nasbírat nové kontakty a setkat se s těmi stávajícími. Jsme mile překvapeni, že tu potkáváme nové, dosud nepoznané tváře. Obchod však končí připsáním peněz na účet, a je nám jasné, že na kongresu kontrakty neučiníme, ale máme možnost si je předjednat. Navíc vítáme možnost získat inspiraci, zajímají nás také názory na to, jak lidé vnímají privátní značky či ty méně známé. Naše zboží dodáváme i na tradiční trh.

Martin Vyhnálek, majitel, Glomex

Kongresu Samoška se účastním pravidelně. Vlastně jsem na ni už asi podesáté a láká mě především možnost potkat podnikatele z jiného oboru, než ve kterém podnikáme my a potom také jednotlivé přednášky. Navíc to s manželem bereme jako možnost nechat se vytrhnout z naší každodenní rutiny. Pochválila bych přednášku o seniorech. Nás konkrétně motivuje k tomu, jak se ke starším lidem chovat, jak s nimi mluvit a jak prodávat zboží nejen mladým, což je úplně jiná kategorie s jiným přístupem. Vítáme názory odborníků na konkrétní oblasti, které hodláme aplikovat v naší drogerii. Bez diskusí bych akci doporučila všem maloobchodníkům, minimálně kvůli inspiraci.

Alena Zubová, spolumajitelka, Drogerie Z & Z

Kongres pro nás představuje možnost odprezentovat se tradičnímu trhu. Akce se účastníme poprvé. A protože vnímáme, že právě tradiční trh je v České republice silný a my jsme na něm teprve třetí rok samostatně, před tím jsme pět let naši značku prodávali přes distributora, chtěli jsme využít možnost a oslovit tuto zajímavou skupinu. Setkali jsme se s potenciálními zákazníky už na večerním programu, což vnímám pozitivně. Pozitivně hodnotím i setkání s maloobchodníky, kteří naše výrobky už prodávají, a vítáme jejich názory. Na našem stánku jsme nabízeli možnost ochutnat vybrané druhy čajů, které vyrábíme, a konkrétně tak ukázat jejich kvalitu.

Roman Drobena, sales manager, Bercoff Klember CZ

Kongresu se účastním poprvé. Vůbec jsem netušil, že něco takového existuje a dozvěděl jsem se o něm až v době, kdy jsem se měl stát jeho součástí. Jsem mile překvapen vysokou účastí, množstvím partnerů a všech přítomných lidí z maloobchodního byznysu. Účastnili jsme se programu v předvečer konání konference, kdy jsme si obešli stánky a popovídali s dodavateli. Z přednášek jsem si se zájmem poslechl tu o zaměstnancích. Jsem trochu solitérní typ, naše podnikání se navíc nachází na rozhraní řemeslné živnosti, maloobchodu a restaurační činnosti, a proto je Samoška svým programem trochu mimo náš rank. Lidem z oboru ji však budu určitě doporučovat.

Milan Pospíšil, spolumajitel, Přístav Valnovka

Letos jsme na kongres dorazili z toho důvodu, že chceme tradičnímu trhu představit novou, vylepšenou recepturu pizzy Ristorante. Vítáme možnost setkat se s maloobchodníky a upevnit obchodní vztahy. Se zákazníky se bavíme také o tom, čeho jsme dosáhli a co bychom mohli udělat nově, a tak máme možnost naplánovat různé další aktivity. Vítáme neformálnost, lidé jsou potom více otevření, než když jsou v kancelářích.

Daniel Šmatera, regional key account manager, Dr. Oetker

V minulosti jsme na kongres Samoška chodili pravidelně, potom jsme pár let vynechali. Akci považuji za jednu z možností, jak nás lidé mohou poznat, a speciálně vítáme možnost ukázat se na akci pro nezávislý trh. Do Prahy jsme přijeli proto, že chceme být více vidět a oslovit nové odběratele, protože do Olomouce jezdí ti, co nás znají. Máme zmapovanou celou republiku a naši obchodníci oslovují potenciální odběratele napřímo. Na akci jsme tak jeli s tím, abychom se zviditelnili a ukázali novinky. Samošku zároveň bereme jako příležitost získat nové, v byznysu užitečné informace, a řešit případně problémy, které se nás týkají. Za tu dobu, co jsme se neúčastnili, se kongres významně posunul, a to pozitivním směrem.

Karel Pilčík, předseda představenstva a majitel, MP Krásno

Dvakrát jsem navštívil kongres v Olomouci a jednou v Praze. Jezdím na něj za poznáním. Pro své podnikání potřebuji být v obraze a připravit se na zákonné povinnosti, jako je například nyní GDPR. Pokaždé se něco dozvím, což mi je k užitku. Samoška mi pomáhá v našem obchodě provádět drobné úpravy. Jednou takovou je například změna uspořádání sortimentu a aktuálně řešíme, jak zavést oblečení ve firemních barvách. Akci bych určitě doporučil každému, protože je to dobrá příležitost k načerpání inspirace.

Jiří Vejvoda, majitel, Potraviny U Vejvodů

Jsem od rána do večera v práci a nemám čas si rozšiřovat obzory. Proto vítám tuto možnost nasát něco nového, co by nám mohlo pomoci se posunout zase o kousek dále. Na minulém kongresu jsme se těšili především na přednášky o GDPR a věrnosti zákazníků. Hodně nám daly i příběhy úspěšných maloobchodníků ve videoreportážích. V minulosti jsme je využili pro rekonstrukci našich prostor. Moc se mi líbil stánek firmy Alimpex Food. Vyslechla jsem si jejich zajímavý výklad a měla jsem možnost ochutnat novinky. Akci bychom doporučili všem, je to příjemné místo s možností potkat se s lidmi z oboru.

Emília Horňáková, spolumajitelka, Samoška Radost

Na kongres jezdím pravidelně. Vítám možnost podívat se na to, co je nového u našich dodavatelů,a promluvit si s nimi. Na poslední Samošce jsme s kolegy dokonce objevili jednoho nového dodavatele míchaných nápojů. Nadchl nás natolik, že přemýšlíme o navázání obchodní spolupráce. Podobně jsme vloni uspěli s dodavatelem krmiv a v našem sortimentu figuruje dodnes.

Jana Palyzová, referentka marketingu, Tempo, Obchodní družstvo

Na kongres jsme se chystali už asi tři roky. Jakmile syn nastoupil do obchodu, rozhodl, že letos konečně vyrazíme. Tak jsme jeli a vůbec toho nelitujeme. Akci pravidelně sledujeme v časopise Zboží&Prodej, a především v příloze Ozvěny Samošky. Nejvíce nás zaujaly videoreportáže z prodejen a konkrétně to, jak v jedné z nich měli nádherný úsek pečiva. V loňském roce jsme vyměnili interiér prodejny a nyní se chystáme investovat do automatických dveří. Příště zase přijedeme rádi, protože nám vyhovuje prostředí, a především máme možnost si promluvit s dodavateli.

Stanislav Vaněk, majitel, Jan Vaněk — V-Market

Naše společnost se kongresu zúčastnila za účelem setkání se stávajícími obchodními partnery a také navázání nových kontaktů s obchodníky v jednotlivých regionech a posílení vztahů se skupinou Coop. Myslím, že takováto neformální setkání mohou vztahy prohloubit. Kongres je také příležitostí načerpat nové informace od zástupců státních institucí a zúčastnit se zajímavých přednášek a workshopů, případně se seznámit s aktuálními trendy. Na našem stánku jsme mohli prezentovat sortiment a představit naše novinky pro rok 2017. Načerpali jsme zde mnoho informací a inspiraci pro další spolupráci s partnery a díky novým kontaktům již také proběhla mnohá obchodní jednání. Nejen z tohoto důvodu bych účast na příštích ročnících doporučil i dalším producentům. Je zde totiž možné najít klíčové produkty pro obchod, a to díky velké koncentraci obchodníků a odborníků z retailu. V neposlední řadě lze díky kongresu porovnat rozdíly mezi moderním a tradičním trhem.

Roman Kužel, sales manager, Johann Kotányi

O Samošce jsem slyšel již před delší dobou, nicméně nikdy jsem se jí v minulosti nezúčastnil. Vlastníme rodinnou samoobsluhu, a protože se o dění v tomto oboru zajímám, chtěl jsem vidět, jak to na kongresu vypadá, a zjistit, kolik firem se jej účastní. Byl jsem také zvědavý na přednášky a prezentace. Samoška moje očekávání splnila, vlastně jsem byl velmi mile překvapen. Přivítalo mě příjemné prostředí, zajímavé stánky, poutavé přednášky a vynikající občerstvení. Účast na kongresu bych určitě doporučil. Důvodem je to, že je zde možné poznat další lidi z oboru a navázat užitečné kontakty či udělat objednávky. Na konferenci se také lze seznámit s novinkami a získat informace z oboru či poslechnout si zajímavé přednášky.

Miroslav Dub, spolumajitel, Potraviny U Dubů

Vzhledem k tomu, že jsem se spolu s manželkou zúčastnil minulé Samošky, zajímal nás samozřejmě i další kongres. V oblasti obchodu podnikáme už dvacet pět let. Sleduji vývoj v naší republice, jak se mění způsoby prodeje, jak se vyvíjejí nové technologie výroby, a to zejména potravin, zkrátka zajímá nás dění okolo maloobchodu. Pokaždé se nám zde podaří najít kontakty na zajímavé lidi z našeho oboru.

Pavel Filip, majitel, Koloniál Jifi

Hlavním důvodem mé účasti na kongresu bylo předání certifikátu Tradiční český obchod. Musím říct, že Samoška splnila mé očekávání a účast na příštích ročnících bych dalším obchodníkům určitě doporučila. Nejvíce mne zaujala přednáška Jana Mühlfeita o objevování potenciálu, inspiraci a osobním rozvoji.

Jana Florková, vedoucí supermarketu, Coop Tip v Křemži

Kongresu se účastním tradičně již několik let. Představuje pro mne příležitost k setkání s obchodními partnery, ale i konkurenty. Současně oceňuji i zajímavá témata odborných přednášek a prezentace partnerů. I tentokrát Samoška splnila má očekávání, protože schůzky, které jsem měl v plánu, se uskutečnily, přednášky byly zajímavé a i prezentace partnerů akce byly přínosné. Tato setkání beru jako možnost posílení obchodních kontaktů a seznámení se s novinkami v oboru. Účast na příštích ročnících bych všem rozhodně doporučil. Domnívám se, že tento druh setkávání je přínosný.

Robert Bárta, ředitel, ProVektor

Na Samošku jsme přijeli představit projekt pošta Partner, jenž nabízí otevření franšízové provozovny České pošty v prodejnách obchodníků, kteří tak mohou posílit svou prestiž v místě prodeje a získat další příjem. Jsem spokojen, protože hlavním cílem bylo rozšířit informace mezi obchodníky, a to se povedlo. Mimochodem, na základě prezentace jsme již získali zájemce o provozování. Určitě bych doporučil účast firmám, které potřebují propagovat produkt určený pro okruh těchto lidí. Je totiž jen málo příležitostí prezentovat nabídku před tak širokým fórem na jednom místě.

Pavel Tykal, specialista řízení požadavků, Česká pošta

Na Samošce jsem byla poprvé. Chtěla jsem si udělat vlastní názor, pokud se týká organizace kongresu a náplně jednotlivých prezentací. Pokud je mi známo, jiná akce zaměřená na tradiční trh v Česku není, čili v tom má Samoška svou jedinečnost. Logicky jsou zde jiní vystavovatelé a prezentující, probírají se jiná témata než na ostatních konferencích o retailu. Samoška mé očekávání splnila. Osobní kontakt s vystavovateli a prezentujícími je podle mého názoru největším benefitem. Pro výrobce je užitečná prezentace nových výrobků a řešení, která jsou nebo budou uvedena na trh. Kongres je prostorem, kde lze výrobek ukázat lidem s rozhodovacími pravomocemi v maloobchodu a podpořit jej odborným výkladem. Zároveň je to pro obchodníky příležitost nechat se inspirovat novými řešeními, která zlepší a usnadní jejich práci

Vlasta Vlasáková, off-trade communication manager, Budějovický Budvar

Kongresu jsem se zúčastnila již podruhé. Chtěla jsem osobně vidět Andreje Babiše a udělat si na něj názor, lákala mě přednáška Iva Tomana. Informace, které jsem očekávala, jsem dostala. Potěšilo mě, že mi zástupci Finanční správy ČR odpověděli na můj dotaz. Přínosem pro mě bylo seznámení s tím, jak přemýšlí mileniánové. Díky prezentaci jsem přišla na to, že se musím o tuto skupinu více zajímat. Možnosti, jak bych je mohla víc oslovit, určitě existují. Velkou radost mi udělal také rozhovor s Josefem Štíchou, který podobně jako já řeší problematiku malých obchůdků na vesnicích. I když s minimální tržbou, představují tyto obchody službu lidem. Dalším přínosem pro mě bylo po přednášce Iva Tomana rozhodnutí zúčastnit se jeho školení Jak vést malý kolektiv. Tím jsem vyřešila věc, která mě dlouho trápila. Když to shrnu a podtrhnu, prožila jsem dva dny plné užitečných informací. Účast na kongresu bych všem obchodníkům ze srdce doporučila. Je potřeba opustit každodenní rutinu, otevřít se novým informacím a podívat se na své pracovní starosti z jiného pohledu!

Marie Hédlová, vedoucí, Obchůdek u Marušky

Na kongres Samoška jezdím od jeho počátku a vždy se dopředu zajímám o program, abych si vybrala téma, které mě zajímá. Přestože letos nebyla možnost výběru v souběžných sekcích, považuji letošní akci za jednu z nejvydařenějších. Především dopolední program byl pro nás, menší obchodníky, šitý na míru. To je vlastně hlavní důvod, proč se Samošky účastním. Vždy se něco dozvím o nových trendech, novinkách a zajímavostech a zároveň mě to povzbudí do další práce. Velkým přínosem jsou pro mě i vystavovatelé se svými nabídkami. Nejenže se dovídám o novinkách na trhu, ale díky nim a jejich spolupráci jsem například obměnila vybavení obchodu a rozšířila sortiment. Zároveň se na kongresu potkávám s jinými obchodníky a můžeme si tak vyměnit zkušenosti. Z těchto důvodů bych kongres Samoška doporučila všem obchodníkům.

Marie Kouřímová , majitelka, Potraviny CBA

Za poslední léta pozoruji nárůst účastníků, program se vyvíjí, přičemž témata jsou nevyčerpatelná, i když se po letech objeví znovu, protože sem jezdí stále noví lidé. Na kongresu se mi líbí fakt, že obchodníky sjednocuje, vzni-
kají tu nová partnerství a nové kontakty. I letošní ročník byl perfektní, účast byla rekordní. A povedla se propagace s výstupy v České televizi i v dalších médiích. To je velmi důležité, aby veřejnost věděla, že tu je i tradiční obchod, nejen řetězce, a že čeští obchodníci mají lidem co nabídnout.

Jan Hrdina , tajemník, AČTO

Na kongres Samoška jezdíme již několik let, až na dvě výjimky jsme navštívili všechny ročníky. Akce má pro nás velký přínos, protože z ní vždy odjíždíme plni energie a inspirace. Letos se nám nejvíce líbila přednáška Ladislava Špačka; byl perfektní.

Magdalena Vašulková, manager, Potraviny U Vašulků

Účast na kongresu v roli dodavatele se nám velmi osvědčila a rádi se zapojíme i do dalších ročníků. Naše společnost, která se zaměřuje na chlazené i nechlazené produkty, je na českém trhu již 15 let, nicméně na stánku jsme se snažili prezentovat spíše takzvané topky a nové výrobky, které zákazníci ještě příliš neznají. Přijeli jsme sem rovněž s cílem zjistit, co lidé chtějí, a získat zpětnou vazbu, na níž můžeme stavět svou další strategii a rozšiřovat nabídku výrobků české kvality pod privátní značkou.

Alexandra Jurkovičová, obchodní manažerka, Comperio

Na kongresu jsem byl letos poprvé a velmi se mi tu líbilo. Zejména jsem byl rád za příležitost poznat nové dodavatele, vyzkoušet si jejich produkty a hovořit s obchodními zástupci či manažery, což představuje potenciál pro rozšíření našeho sortimentu. Z přednášek mě zaujalo vystoupení Ladislava Špačka, zajímavá pro nás byla i prezentace legislativy a vystoupení ministrů, což celému tématu dodalo na vážnosti. Akce byla skvělá i z hlediska organizace a občerstvení; vůbec nic nám tu nechybělo.

Tien LocDang, obchodní poradce, ProVektor

Na kongresu Samoška jsme poprvé a líbí se nám tady. Je to tu zajímavé a myslím, že to dokonce předčilo naše očekávání. Přijeli jsme navázat co nejvíce kontaktů, protože kvůli expanzi, kterou nyní zažíváme, potřebujeme nové partnery a odběratele. Na základě letmého vyhodnocení si myslím, že se nám to i podařilo, takže jsme maximálně spokojení. Také přednášky jsou pro mě docela přínosem. Rozhodně se zúčastním znovu, zejména kvůli zajímavým lidem a kontaktům nejen z obchodu, ale i marketingu.

Ondřej Špiřík, marketingový manažer, Medipoint Services

Jezdím sem už od začátku a líbí se mi, že se tu mohu setkat jak s našimi zákazníky, tak i kolegy z oboru, případně jiných oblastí rychloobrátkového zboží. Hlavně se mi líbí, že se Samoška někam posouvá. Oceňuji, že je místem, kde jsou vidět příběhy, jak jednotliví obchodníci dokázali svým unikátním přístupem obstát a porazit v okolí ty ostatní. Našim produktům se na tradičním trhu daří slušně, ale nesmíme usnout na vavřínech. Proto je třeba stále hledat příležitosti, jak spojit náš produkt s představou každého obchodníka. Na kongres určitě přijedu znovu.

Václav Vencl, manažer pro klíčové zákazníky, Coca-Cola HBC Česká republika

Letos jsem se zúčastnil kongresu Samoška pošestnácté. Člověk ví, do čeho jde a je vidět, že akce si drží vysoký standard. Pro mě a vedení sítí a aliancí to není ani tak o přednáškách, které jsou důležité spíše pro maloobchodníky, jako spíše o kontaktech. Potkáte se na jednom místě s řadou lidí, s nimiž se přes rok nevidíte. V současné době mám z tradičního trhu pocit, že se všichni soustředili na nakupování, věří, že když dobře nakoupí, tak i prodají. Uniká jim ale fakt, že je důležité, aby prodejny také dobře vypadaly a aby se věnovali zákazníkům. V opačném případě by dnes nezávislý trh byl mnohem dál. Pro nás byl rok 2015 zlomový. Dělali jsme spoustu změn a než se nastartovaly, směřoval první půlrok do minusu a nyní končíme nulou či mírným nárůstem. Je však důležité, že se růstový trend trochu nastartoval.

Kamil Werner, ředitel, MO Partner

Na kongresu jsem poprvé s dcerou, která pracuje jako manažerka mé prodejny. Již delší dobu ale odebírám časopis Zboží&Prodej, takže vím, o čem tady je řeč. Byli jsme mile překvapeni, akce je pro nás novou inspirací. Nejvíce se nám líbily zkušenosti obchodníků. Slyšeli jsme hodně inspirativní nápady, třeba rozvoz potravin domů či internetový prodej potravin, zkrátka zajímavé služby pro zákazníky. Z přednášek nás nadchla také prezentace o možnosti zařadit léky do prodeje, což je důležité hlavně pro seniory. Potkal jsem tu řadu obchodníků, které znám i mimo Samošku, protože jsem v síti prodejen Hruška, jejíž členové se díky pořádání různých akcí mezi sebou znají. Z výrobců nám tu chybí společnost MP Krásno, jejíž produkty u nás mají velký úspěch, protože nabízí široký sortiment a poměrně dostupné ceny. Jsou tady ale jiní, jako Váhala a spol., což jsou stálice. Určitě se sem rádi znovu podíváme.

Karel Hýža, majitel prodejny se smíšeným zbožím, Černotín

Pro mě je Samoška vždy užitečná a přínosná, protože poznatky, které tu zazní, se dají vždy nějakým způsobem aplikovat. A samozřejmě je kongres také o neformálních setkáních a nových kontaktech. Tím je mimořádná a výborná. Protože jsem prakticky orientovaná, vždy mě znovu zaujmou zkušenosti účastníků nebo kolegů, takže nejvíce mě oslovilo detailní přiblížení čtyř prodejen.

Blanka Štulíková, manažerka nákupu, JPServis

Kongres hodnotím jako velmi přínosný. Myslím, že maloobchodníci by se ho měli účastnit, protože se dozvědí plno nových věcí, které mohou využít v prodejnách. I my jsme některé detaily z minulých ročníků sami využili.

Michal Janoušek, obchodní ředitel, Kubík

Letošní ročník kongresu Samoška byl výjimečný v obsazení mluvčích, především zástupců ministerstva financí, kteří se snažili objasnit systém elektronické evidence tržeb. Myslím, že pro spoustu obchodníků to byl právě ten magnet, který je na akci přitáhl. Zároveň jsem byl spokojený i s možností navázat nové kontakty. Jako dodavatelé tady máme spoustu partnerů, s nimiž bylo možné si v klidu popovídat jinak než u jednacího stolu.

Pavel Fuksa, national field sales manager off-trade, Karlovarské minerální vody

Na kongresu Samoška jsem byla poprvé a jsem nadšená. Z programu mě nejvíce zaujal projekt Perfektní obchod prezentovaný společností Nestlé Česko. Také se mi líbila přednáška Vladimíra Bystrova o tom, jak zpestřit prodej v maloobchodě prostřednictvím regionálních potravin. Je to cesta, o níž jsem již přemýšlela a kterou bych se ráda sama vydala. Částečně se o to již snažím navazováním spolupráce s farmáři a regionálními výrobci a prezentace mě inspirovala, jak v tom dále pokračovat.

Jana Vejvodová, vedoucí prodejny, Potraviny U Vejvodů

Samošku hodnotím pozitivně. Načerpal jsem mnoho nových informací a líbil se mi i doprovodný program. Zaujal mě především Andrej Babiš a Marian Jurečka, stejně tak i prezentace o zavádění elektronické evidence tržeb. Na kongresu jsem byl již pošesté, stihl jsem si obejít stánky partnerů, prohlédl si novinky a naši nákupčí jistě osloví nové obchodní partnery. Některé novinky se tak vyskytnou i v sortimentu našich prodejen.

Tomáš Lukeš, development manažer, JPServis

Konference Samoška je pro mě možnost setkání s osobami z retailu i fórem k prodiskutování aktuálního dění v této oblasti. Přínosná byla konferenční část reagující na aktuální otázky v legislativě i současné trendy v maloobchodu. Podobné aktivity vidím jako přínosné a prospěšné jak pro stranu prodejců, tak výrobců a dodavatelů. Osobně si nejvíce cením prezentace praktických zkušeností s inovacemi, které do oboru denně vstupují.

Lukáš Němčík, projektový manažer, skupina Coop

Kongres Samoška v Olomouci byl přínosný. Velkým tématem byla připravovaná elektronická evidence tržeb, zpestřením byla účast zahraničních manažerů IT, kteří zde prezentovali své praktické zkušenosti s chorvatským modelem EET, který by měl sloužit jako vzor pro přípravu českého zákona o EET. Tato problematika byla také probírána na panelové diskuzi, jíž se zúčastnili zástupci AČTO a Ministerstva financí ČR. Z odpoledního programu si mohl každý z posluchačů odnést nové nápady, třeba jak oslovit veřejnost prostřednictvím sociální sítě, jak modernizovat prodejny nebo jak zlepšit spolupráci obchodníků s dodavateli. Dobře hodnotím videoprezentace čtyř maloobchodních prodejen tradičního trhu. Výborně, jen tak dál!

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka